Когато през 2017 г. Трини Уудъл основава своята компания за персонализирани продукти за грижа за кожата и грим Trinny London, тя често среща скептицизъм. Но оттогава насам успя да я превърна в успешен бизнес, особено след като отбеляза бум на продажбите по време на пандемията от коронавирус.
Продуктите на Trinny London включват широка гама от гримове и грижа за кожата. Онлайн инструмент помага на клиентите да изберат подходящите продукти, които им подхождат и поддържат по най-добрия начин. А контактът се извършва дигитално и е базиран на усъвършенствани алгоритми. Скоро след основаването си, стартъпът вече се нарежда сред най-бързо развиващите се млади компании.
Същинският тласък за Уудъл обаче идва по време на пандемията, когато моделът на онлайн пазаруванетo, върху който стъпва нейната компания, се превръща в повсеместен. „По време на блокирането утроихме, дори учетворихме бизнеса си“, обяснява тя и добавя, че преди това растежът е бил по-плавен.
„Това беше ключов момент.“ Преди пандемията повечето марки за красота се фокусираха върху личната продажба на продуктите, което ги затрудни да се адаптират към онлайн продажбите, тъй като имаха по-малко присъствие там, обяснява Уудъл.
Изграждане на марка
Въпросът не е само в продукта. От решаващо значение е той да достига до правилните хора, смята Уудъл. „Изграждането на бизнес в днешния свят и в индустрията, в която работя, е свързано с това да се лансираш като общност от жени и да говориш на език, който те разбират“, каза тя.
Един от начините, по които Уудъл е постигнала това, са социалните медии – както чрез нейните собствени акаунти и акаунтите на Trinny London, така и чрез онлайн групите на общността на Trinny London, известни като „Trinny Tribes“. „Социалните медии ти позволяват да бъдеш честен и откровен и да водиш хората на пътешествие“, обяснява тя.
Искреността и реализмът онлайн са ключова част от марката и маркетинговата стратегия на Trinny London. Това означава да се говори за продуктите по нефилтриран, достъпен начин и да се гарантира, че посланието съответства на клиента.
Финансовата страна
Друга ключова част от изграждането на Trinny London е осигуряването на инвеститори, които да финансират бизнеса. Изследователската фирма Pitchbook изчисли, че оценката на компанията възлиза на 22,19 млн. долара през юли 2018 г., а Forbes съобщи, че тя е достигнала 250 млн. долара в началото на 2021 г.
Данните от изследователската фирма Dealroom показват, че Trinny London е регистрирала приходи от 74 млн. долара през 2021 г.
Но позиционирането на марката, фокусирана върху жените, сред предимно мъжки фондове за рисков капитал не винаги е било лесно, казва Уудъл. Тя разказва как много от тях са водели своите асистентки или секретарки, за да им кажат дали биха си купили продуктите на марката.
Други й казвали, че жените на 30 и 40 години никога няма да си купят от базирана в онлайн пространството фирма и че вместо това трябва да се насочи към по-млади жени – но в крайна сметка Уудъл успяла. „Начинът, по който разказваме историята на това, което искаме да изградим, е от решаващо значение“, каза тя пред CNBC и добави, че се е научила да разказва историята си по начин така, че „хората могат да чуят това, което искам да чуят“.
Най-важният й съвет за жените основателки на бизнеси обаче не е свързан с парите или продукта. Става дума за това да останете фокусирани върху идеята и целите си. „Ако имате идея и излезете навън, трябва да се придържате към собствената си посока“, каза Уудъл, добавяйки, че обръщането на прекалено голямо внимание на това, което правят другите, може да бъде пречка.
„Това отнема усещането ви за вашата визия и вярата ви, че правите това, което знаете.“
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: