Кметът на район "Слатина" Георги Илиев, който се кандидатира за втори мандат на предстоящите местни избори, опроверга твърденията на кандидат-кмета на ГЕРБ Антон Хекимян, че няма да има метро до "Слатина".
Във вторник по време на предизборния дебат за София по БНТ Хекимян обвини кабинета "Петков", че миналата година е извадил от Плана за възстановяване и устойчивост финансирането на проекта за отсечката на метрото през Слатина. Това обаче не е така.
"Антон Хекимян лъже - метро в "Слатина" ще има. Истината е, че проектът беше изваден от Плана за възстановяване и устойчивост, защото всички проекти по него трябва да бъдат реализирани в следващите 33 месеца. Срокът за изграждане на отсечката от метрото през Слатина е 47 месеца, а още не е започнала", обяснява Илиев.
Според условията за изпълнение всички проекти по Плана трябва да бъдат завършени до юли 2026-а година, а строежът на метрото ще отнеме по-дълго време.
Районният кмет уточнява още, че проектът ще бъде реализиран със средства от държавния бюджет и така парите от Плана за възстановяване и устойчивост ще могат да използват за друг проект в столицата.
“Причината все още да няма разрешение за строеж на метрото през “Слатина” е, че Столична община, Метрополитен и Направление “Архитектура и градоустройство” не са си свършили работата и все още има малък неотчужден имот, който общината не е придобила. Ние сме предоставили всичко, което са поискали от нас като районна администрация. Уверен съм, че новото ръководство на Столична община няма да проспи и пропилее толкова много време и до края на предстоящия му мандат отсечката на метрото през “Слатина” ще е финализирана", допълва Илиев.
Това не е първият път, в който Хекимян използва подобна подвеждаща теза. В първия телевизионен дебат с Васил Терзиев (ПП,ДБ,Спаси София), кандидатът на ГЕРБ отправи критики към "Продължаваме промяната", като каза, че управляващите от кабинета "Петков" са спрели финансирането на София от държавния бюджет, за да „ударят ГЕРБ и Фандъкова“. Хекимян твърдеше, че субсидиите от държавния бюджет за столичния транспорт са били спрени, но въпреки това СОС и Столична общината се справили "сами". Впоследствие справка на Министерството на финансите показа, че твърдението му е невярно и че субсидиите от държавния бюджет за столичния транспорт (и не само) в последните три години не са спирали.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: