Снимка: © Булевард България

След като бившият премиер Бойко Борисов обвини служебното правителство, че е спряло ремонтите на АМ „Хемус“, регионалният министър Виолета Комитова му отвърна с думите: „Няма как да спрем строителство, което не е започнало“.

"Никой не спира строителството на магистрала „Хемус“. Но нека обясним кой може да го спре. Това са строителните фирми, които могат да кажат на работниците си, че нямат пари да им платят заплати за този месец, което ще е лъжа. Фирмите имат пари. Друг, който може да спре строителството, е Стоян Беличев, защото управлява "Автомагистрали". Аз нямам власт над него", каза Комитова в сутрешния блок на Нова ТВ.

„Автомагистрали“ се оплака с отворено писмо, че блокирането на сметките на фирмата от страна на регионалния министър пречи на строителството на АМ „Хемус“, а държавното дружество било пред „колапс“. Комитова въведе лимит на разходите на "Автомагистрали" за АМ "Хемус", като средства му се отпускат само срещу представяне на документи за свършена работа.

До блокирането на сметките се стигна, след като стана ясно, че „Автомагистрали“ са платили авансово над 180 млн. лева на външни фирми за укрепване на свлачища и срутища, но за над година и половина работа е приключена дейността само по 1 от общо 84 проекта. Комитова смени ръководството и поиска вписване на нови шефове, но Стоян Беличев обжалва и съдът блокира вписването, защото предложението било направено без конкурс.

Малко след интервюто ѝ стана ясно, че най-после новото ръководство е било вписано в Търговския регистър

От третия опит: "Автомагистрали" има ново ръководство

Отделно бившият премиер Бойко Борисов заяви, че служебното правителство „изчегъртва“ АМ „Хемус“. „Много ми е мъчно. Изчегъртаха бъдещето на Северна България“, каза той. В атаката към Комитова се включи и бившият регионален министър Николай Нанков, както и още лица от ГЕРБ.

„Строежът на магистралата представлява едно трасе от 250 км от Ябланица до Шумен. „Хемус“ е разделена на 9 участъка за строителство. За участъците от 1 до 6 сме одобрили 1,95 млрд. лева, а за 7, 8 и 9 – 1,8 милиарда“, обясни Комитова пред Нова ТВ.

„В участъците 1, 2 и 3 се извършва строителство с разрешението за строеж, а в останалите не е започнало строителството. В едно, две и три се строи, там вече парите са дадени авансово и няма как да бъде спряно изграждането. До месеци тази част трябва да е готова“, заяви тя.

Към днешна дата са изплатени 71% от парите, а са завършени 4% от проекта, посочи регионалният министър. Девет километра са готови, а още 68 км са в строителство и не са въведени с Акт 16. Около 16% от магистралата е изпълнена.

„Аз мразя незавършеното строителство, защото то е най-скъпото. Ако "Хемус" остане незавършена, ще ни излезе 5 пъти по-скъпа. Никой няма интерес да спира строителството на магистралата“, допълни тя.


Над половин милиард км. магистрала и 555 555 шарана

Държавата е раздала 182 млн. лв. за правителствен комплекс без обществена поръчка


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Кирил Петков постави две условия за премахването на Covid-сертификатите

София, Бургас и още 10 области навлизат в критичен етап на Covid до пет дни

Румен Радев: Условието на Русия е неприемливо и безпредметно

"Страната ни не приема ултимативни искания от когото и да било"

Окончателно: Учениците ще почиват 9 дни между двата срока

Неучебните дни няма да се компенсират чрез допълнителни занятия през останалата част от учебната година, съобщиха от МОН

Блинкън и Лавров не постигнаха прогрес за Украйна, докато депутатите у нас спореха за НАТО

САЩ предупреди отново Русия, че ще отговори "бързо и сериозно" при нахлуване в Украйна

"Не бива да се залъгваме. Путин не блъфира, това е заплаха срещу международния ред"

Бившият съветник по национална сигурност на САЩ Фиона Хил в интервю за Der Spiegel

Минималната учителска заплата става 1411 лв. от април 2022

Средната заплата за педагозите се увеличава с 12%

Новите мерки в София: Част от учениците се връщат към онлайн-обучение

В последната седмица преди междусрочната ваканция