Жителите на Париж гласуват на референдум за това да бъдат ли увеличени таксите за паркиране на SUV (Sport Utility Vehicle) автомобилите в столицата.
Общо 1,3 млн. гласоподаватели трябва да отговорят дали са "за" или "против" налагането на допълнителна такса за паркирането на коли, които са "тежки, големи и замърсяват въздуха".
Ако новите тарифи бъдат приети, шофьорите на колите и хибридите с тегло над 1,6 тона, както и електрическите автомобили с тегло над 2 тона, ще плащат 18 евро на час, за да паркират в центъра на Париж, и 12 евро - в останалите квартали.
Изключение ще се прави за жителите с постоянно разрешително за паркиране, такситата, линейките, колите, които зареждат магазини, и хората с увреждания.
Мярката е по предложение на кмета на Париж Ан Идалго, която през декември заяви, че "колкото по-големи са този тип коли, толкова повече замърсяват въздуха."
Идалго обяви, че преди Олимпийските игри иска да превърне града в по-чисто и по-зелено място.
Според нея новата такса би засегнала само 10 на сто от паркираните в Париж коли, но би носила допълнителни приходи от 35 млн. евро на година.
С предложението си тя си навлече гнева на опозицията в общинския съвет, но и на част от шофьорите - членове на една от автомобилните асоциации започнаха да събират подписи в подкрепа на свободния избор на превозни средства.
Те наричат идеята на Идалго "маркетинг" и "празни думи" и обясняват, че по-високите такси биха се отразили и на семействата с по-големи коли.
"Нов модерен джип не само, че не замърсява повече, а дори замърсява по-малко от една по-малка дизелова кола, произведена преди 2011 г. ," казват представители на сдружението на шофьорите.
Последният подобен референдум в Париж беше през април, когато беше гласувана забраната на електрическите тротинетки под наем по улиците на града. Избирателната активност тогава обаче беше само 7%.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: