Съоснователят на Netflix Рийд Хейстингс се оттегля от поста си на главен изпълнителен директор на компанията. Това става ясно от прессъобщение на стрийминг гиганта.
"Гордея се с първите ни 25 години и се вълнувам за следващите. Можем да направим още толкова много, за да забавляваме по-добре света и да доставяме повече радост на нашите членове", пише Хейстингс.
Той беше съизпълнителен директор заедно с Тед Сарандос. Неговото място ще заеме бившия главен оперативен директор Грег Питърс, докато Хейстинг ще остане на поста изпълнителен председател на компанията.
"Ще изпълнявам функциите на изпълнителен председател - роля, която основателите често поемат (Джеф Безос, Бил Гейтс и др.), след като предадат щафетата на главен изпълнителен директор на други. Дори основателите трябва да се развиват" допълва Хейстингс.
Новината идва в момент, в който Netflix съобщи за голям ръст на броя на своите абонати за края на миналата година.
В условията на финансови затруднения се очакваше хората да намалят потреблението на стрийминг услуги, но Netflix изглежда е изключен от тази тенденция, като добавя повече от 7 млн. нови абонати, което е много повече от очакванията на анализаторите.
"2022 г. беше трудна година, с неспокойно начало, но с по-светъл финал", се казва в изявление на компанията.
Сред хитовете на стрийминг гиганта за последното тримесечие от изминалата година се нарежда сериалът "Wednesday", филмът "Glass Onion: A Knives Out Mystery" и документалната поредица "Хари и Меган", които привлякоха голяма аудитория от зрители.
Дълго планираното оттегляне на Хейстингс означава, че той оставя Netflix на пренаселен стрийминг пазар, с предстоящи предизвикателства, но с 231 милиона зрители, регистрирани по целия свят.
През четвъртото тримесечие приходите на фирмата са нараснали до 7,9 млрд. долара. Въпреки това печалбата през това тримесечие е по-ниска в сравнение със същия период на предходната година, а общата печалба за годината е намаляла спрямо 2021 г.
В началото на 2022 г. стана ясно, че Netflix е изправена пред трудна битка заради засилената конкуренция от страна на съперници като Amazon, HBO, Apple TV и Disney. Наложи се компанията да съкрати стотици работни места, но в крайна сметка беше принудена да повиши абонаментните такси, за да покрие нарастващите разходи. Това доведе и до голям отлив на абонати още през първата половина на 2021 г..
През ноември тя въведе по-евтин вариант с реклами, в 12 държави, включително в голяма част от Европа и САЩ, и сигнализира, че в бъдеще ще бъде по-малко толерантна към споделянето на пароли.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: