Съоснователят на Netflix се оттегля, но абонатите на услугата се увеличават Снимка: © Getty Images

Съоснователят на Netflix Рийд Хейстингс се оттегля от поста си на главен изпълнителен директор на компанията. Това става ясно от прессъобщение на стрийминг гиганта.

"Гордея се с първите ни 25 години и се вълнувам за следващите. Можем да направим още толкова много, за да забавляваме по-добре света и да доставяме повече радост на нашите членове", пише Хейстингс.

Той беше съизпълнителен директор заедно с Тед Сарандос. Неговото място ще заеме бившия главен оперативен директор Грег Питърс, докато Хейстинг ще остане на поста изпълнителен председател на компанията.

"Ще изпълнявам функциите на изпълнителен председател - роля, която основателите често поемат (Джеф Безос, Бил Гейтс и др.), след като предадат щафетата на главен изпълнителен директор на други. Дори основателите трябва да се развиват" допълва Хейстингс.

Новината идва в момент, в който Netflix съобщи за голям ръст на броя на своите абонати за края на миналата година.

В условията на финансови затруднения се очакваше хората да намалят потреблението на стрийминг услуги, но Netflix изглежда е изключен от тази тенденция, като добавя повече от 7 млн. нови абонати, което е много повече от очакванията на анализаторите.

"2022 г. беше трудна година, с неспокойно начало, но с по-светъл финал", се казва в изявление на компанията.

Принц Хари и Меган Маркъл в документалната поредица за техния живот

Сред хитовете на стрийминг гиганта за последното тримесечие от изминалата година се нарежда сериалът "Wednesday", филмът "Glass Onion: A Knives Out Mystery" и документалната поредица "Хари и Меган", които привлякоха голяма аудитория от зрители.

Дълго планираното оттегляне на Хейстингс означава, че той оставя Netflix на пренаселен стрийминг пазар, с предстоящи предизвикателства, но с 231 милиона зрители, регистрирани по целия свят.

През четвъртото тримесечие приходите на фирмата са нараснали до 7,9 млрд. долара. Въпреки това печалбата през това тримесечие е по-ниска в сравнение със същия период на предходната година, а общата печалба за годината е намаляла спрямо 2021 г.

В началото на 2022 г. стана ясно, че Netflix е изправена пред трудна битка заради засилената конкуренция от страна на съперници като Amazon, HBO, Apple TV и Disney. Наложи се компанията да съкрати стотици работни места, но в крайна сметка беше принудена да повиши абонаментните такси, за да покрие нарастващите разходи. Това доведе и до голям отлив на абонати още през първата половина на 2021 г..

През ноември тя въведе по-евтин вариант с реклами, в 12 държави, включително в голяма част от Европа и САЩ, и сигнализира, че в бъдеще ще бъде по-малко толерантна към споделянето на пароли.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Точка и Теодор Лозанов ще нарисуват следващите ви кецове ASICS в Сердика Център тази събота

На 27 април в "Сердика център" българските художници ще бъдат на ваше разположение

19:09 - 23.04.2024
Култура

„Тейлър Суифт има проблеми с контрола на качеството"

The Tortured Poets Department е историята, която всички сме чували и преди

18:22 - 23.04.2024
Важно днес

Росен Христов: Договорът с "Боташ" си заслужава, ако се използва

Бившият служебен министър отрече да е подписвал споразумението

17:22 - 23.04.2024
Важно днес

Бойко Рашков: Стефан и Марин Димитрови идваха в МВР с информация за купуване на гласове

Бившият главен секретар не знаел, че баща и син Димитрови били разработвани от ДАНС

15:50 - 23.04.2024