Срещаме се с Тодор Ковачев няколко дни след премиерата на новия сингъл на Innerglow – „Измислен човек“. Гласът на Тодор в песента се преплита с този на Свилен Ноев от „Остава“ – двамата пеят заедно с усещане за баланс и дълбочина, които придават на парчето допълнителна емоционална плътност.
В реалния живот Тодор е спокоен, фокусиран, внимателен към думите си. Но вътрешният импулс за промяна не го напуска – нито в музиката, нито в живота. „Идеята за измисления човек е свързана с егото, с онзи образ, който представяш пред другите. Мислиш, че си автентичен, но понякога живееш с маска. И точно нея се опитваме да разчупим с тази песен.“
Тодор е участник в съвместния проект на Булевард България и Hyundai, в който ви представяме чисто новия INSTER – изцяло електрически градски автомобил с компактни размери и изненадващо големи възможности.
През неговата перспектива разглеждаме живота в града – темпото, изборите и устойчивостта на онези, които остават верни на себе си, въпреки трудностите.
Заедно с Тодор тестваме Hyundai INSTER – в реални ситуации, между репетиции и участия.
Задните седалки се сгъват напълно, така че вътре спокойно се побират инструменти, техника и озвучаване. А ако автомобилът е с 49 кВтч батерия, може да се добави VAN пакет, така че колата да си стане малък ван: с преграда зад предните седалки, тъмни задни стъкла за уединение и гумена постелка, която покрива не само багажника, но и гърба на задните седалки, когато са сгънати.
С Тодор говорим за музика, вътрешни конфликти, концерти, пътуване, градска среда – и тази кола, която по неочакван начин се вписва в този ритъм.
Innerglow съществува от 2017 г. – създадена от Тодор Ковачев и Иван Даскалов, съученици и близки приятели, които първо свирят заедно, а после започват да пишат свои песни. Впоследствие привличат барабаниста Матей Христосков и китариста Петър Желев, с които се оформя първоначалният състав на групата. Днес Innerglow отново е квартет на сцената, като към Тодор, Петър и Матей се присъединява басистът на "Остава" Боян Петков.
Музиката им съчетава живата енергия на алтернативния рок със слоеве от електронно звучене – синтове, машинни бийтове и прецизен саунд дизайн, които изграждат характерно звучене, без да отнемат от емоционалната му дълбочина.
Тодор няма музикално образование – завършил е журналистика и работи като спортен журналист, предимно вечер, когато прави анализи и репортажи.
През останалото време се посвещава изцяло на групата: репетиции, записи, клипове, концерти.
„Не съм мислил, че ще се занимавам сериозно с музика. Но когато откриеш свой начин да общуваш с хората, вече не искаш да го оставиш.“
Тодор си припомня пътя, който са изминали. През 2019 г. песента им Chained In Love прекара пет последователни седмици на върха на класацията „БНР Топ 20“, а следващите им сингли So Long и Little Magnets също достигнат първото място. В края на 2020 г. групата експериментира с електронен денс в Start Over, докато Lost показа по-акустичната страна на Innerglow.
През 2021 г. излиза дебютният им албум Satellites, който утвърждава почерка им – едновременно меланхоличен и кинематографичен. В него личат влиянията на групи като M83, Depeche Mode и Nothing but Thieves, но и първите опити на Innerglow да намерят собствен език. Именно този албум привлича вниманието на артисти като Свилен Ноев от Остава и Станислав Сланев – Стенли, които открито подкрепят групата още от първите ѝ стъпки.
В последните месеци тази връзка прераства и в съвместна работа: Тодор Ковачев, Матей Христосков и Петър Желев създават песента „Власт“ за новия албум на Стенли – Електро.
Парчето излиза в две версии, като и двете намират място в албума, представен в края на април 2025 г. За Innerglow колаборацията е още едно потвърждение, че когато звукът е автентичен, пътищата неизбежно се пресичат – дори между различни поколения на българската алтернативна сцена.
През 2022 г. Innerglow издават и първата си песен на български език – „Знак“, в която електронното звучене се преплита с фолклорни мотиви.
Парчето се превръща в неотменна част от радио ефира и концертния им репертоар. Следват участия в цяла България, както и първи изяви в чужбина – в Германия, Англия и Македония.
София е и сцена, и лабиринт – място, което понякога те изтощава, но често те предизвиква да създаваш. „Тук живеем, репетираме, закъсняваме. Срещите, вдъхновението, музиката – всичко тръгва от града и ни връща обратно към себе си“, казва Тодор.
Който, макар понякога да закъснява, рядко има проблеми с това къде да паркира, дори и пространството да не е голямо в центъра на София.
Просто защото Hyundai INSTER се вписва естествено – с дължина от 3,82 м е удобен за паркиране в натоварените квартали, а електрическият му пробег достига до 355 км с батерия от 49 кВтч.
По-компактната версия с 42 кВтч предлага до 300 км – напълно достатъчни за ежедневните маршрути между студиото, залата и сцената. Бързото зареждане също е решаващо – от 10% до 80% за около 30 минути с DC зарядна станция.
До края на лятото Innerglow ще имат участия в различни градове в страната – сред тях и Diana Fest на 26 август в София, където ще свирят на сцената на Stroeja Open Air заедно с JEREMY? и Bropunzel. Успоредно с концертите, групата работи по нов албум, който се очаква през есента и ще включва повече песни на български, както и нови колаборации.
Между репетиции, студийни сесии и участия в различни точки на града и извън него, Hyundai INSTER се оказва практично решение – с компактен размер, достатъчно място за техника и пробег, който позволява спокойно придвижване както из София, така и до сцени в други градове.
И по-важното, автомобилът носи своя футуристичен стил, какъвто отива на човек на изкуството. Модерен е, има визия, която привлича вниманието, но и в същото време е достатъчно практичен.
Innerglow са в активен творчески период – с натрупан опит, нови посоки и музика, която остава вярна на онова, с което започват: искреност, внимание към детайла и желание да стигнат до повече слушатели без да правят компромис със себе си.
Hyundai позиционира електрическия INSTER като градски боец – малък, маневрен и функционален. И за разлика от много „city cars“, които често изглеждат като компромис, тук усещането е, че някой добре си е поиграл с дизайна: малко пространство, пълно с умни решения. С дължина под 3.85 метра и електрически мотор с до 115 к.с., Inster заема ниша, която в Европа отдавна чакаше да бъде запълнена – истински малък електромобил, който не изглежда като плод на детска рисунка, нито е прекалено скъп. Пробегът ѝ е достойните за уважение 360 км (по WLTP) – при по-голямата батерия от 49 кВтч – което прави Inster напълно годен за извънградски импровизации.
Ако ви трябва кола, в която да пренасяте повече неща, тогава можете да разгледате VAN пакета, който предлага практични решения за ежедневна употреба: преграда зад предните седалки с няколко възможности за закрепване, която обособява ясно разделение между шофьорската зона и пространството отзад; свръхтонирани задни стъкла – за повече уединение и сигурност; и устойчива гумена постелка, покриваща не само багажника, но и гърба на сгънатите седалки. Така тази симпатична и градска кола се превръща в помощник за бизнеса, който няма да ви остави в "натоварен" момент.
Друга интересна екстра на автомобила е системата V2L, която позволява на INSTER да дава ток навън. Така можете да зареждате лаптоп, да слушате демо записи под открио небе или да подкарате електрическо барбекю извън цивилизацията.
INSTER е кола, която се променя със собственика си - готова да действа в синхрон с неговия ритъм и по неговия дневен ред, бил той в града, на морето или високо в планината.
Hyundai Inster: джобен размер, големи възможности
Ерсин Мустафов от JEREMY? и свободата да следваш своя ритъм
На лов за най-добрите нудли в София с Hyundai Inster
По следите на храната, която не трябва да бъде изхвърлена с Hyundai INSTER
Hyundai обяви по-добри цени за електромобилите си за българския пазар
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: