"Тревожиш ли се? Дишай! Вдишване... 1, 2, 3, 4. Пауза, Издишване, 1, 2, 3, 4. Повтори пет пъти". 

Анимацията с този текст се върти върху огромен екран на билборд в Новосибирск, същата кампания е пусната и в Москва, Волгоград, Екатеринбург, Нижний Новгород, Уфа, Перм, Тюмен и др. 

Тренировките за понижаване на тревожността и умората се излъчват на мястото, на което обикновено се появяват реклами и промоции за автомобили, храни и напитки, дрехи, мебели. От началото на руската инвазия в Украйна обаче всички големи западни рекламодатели се изтеглиха от местния пазар. 

По данни на "Коммерсант" запълняемостта на рекламните площи пада до нива, сравними с периода на първия локдаун заради Covid, откакто войната изгони всички големи европейски и американски компании от Русия.

Някои от агенциите са спрели и да плащат за излъчените реклами от ключови клиенти заради "икономическата ситуация". Очакванията на собствениците на медиагрупи е, че дъното на спада във външната реклама ще настъпи през май-юни, като загубата на оборот ще продължи с месеци. 

Липсата на пари явно се заменя с колективна психотерапия. 

Медийната група MAER, която е оператор на мащабните екрани в цяла Русия, започва да излъчва командите "Дишай - Издишай" по 4 секунди като "метод за отстраняване на хипервентилацията на фона на стреса и за снижаване на тревогата". 

Разбира се, нито дума за войната - основната причина за "притесненията", които руските граждани в големите градове изпитват до такава степен, че да се наложи да им напомнят да дишат през билбордовете. 

"В нашата култура ние много рядко използваме дишането за самопомощ и за връщане в нормално състояние при стрес. Предпочитаме да употребяваме лекарства или да не правим нищо, да търпим и да се преструваме, че няма нищо", казва консултантът на проекта Виктор Макаров. 

"Разпродажба от IKEA", "захар за 50 рубли" - как новините за Украйна си пробиват път до руснаците

Според него - усвояването на ритмичното дишане можело да накара руснаците да поискат да научат и "по-сложни техники" с цел "нормализация на психическото състояние, спиране на стреса и изпълнение на поставените задачи". 

 Директорът на MAER Константин Майор обяснява кампанията не с тоталната липса на платежоспособни рекламодатели, а с това, че "днешният тренд във външната реклама е да бъде по-социална, ясно да реактира на събитията и да улавя настроенията в обществото". 

Той сравнява билбордовете си с "медия, чиято социална насоченост носи на обществото положителни емоции и повдига настроението". 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

В навечерието на 24 май: Мощи на Кирил и Методий идват за пръв път в България

Ще останат достъпни за всенародно поклонение до 25 май

Украинските депутати посрещнаха на крака и с овации полския президент Анджей Дуда

Дуда е първият чуждестранен лидер, говорещ пред Върховната рада след началото на инвазията

Олена Зеленска: Никой няма да ми отнеме съпруга, дори и войната

Първата дама на Украйна даде първото си интервю след началото на руската инвазия

Украински учени разбиха "опорките" на Ноам Чомски за Русия

Те до голяма степен се препокриват с руската пропаганда

Нова словесна престрелка по оста "ИТН" - "ПП": Правят ли от Промяната "каквото си искат"?

"Състоянието на коалицията е критично", каза Ива Митева в ефира на БНТ

Мбапе избра 1.1 милиона на седмица и "ПСЖ" пред "Реал Мадрид"

Французинът се превръща в най-скъпоплатеният играч в света

Албо: от социално жилище със самотна майка до новия премиер на Австралия

След почти десетилетие управление на консерваторите, Лейбъристката партия спечели изборите в Австралия