"Тревожиш ли се? Дишай": В Русия замениха рекламите с колективна психотерапия

"Тревожиш ли се? Дишай! Вдишване... 1, 2, 3, 4. Пауза, Издишване, 1, 2, 3, 4. Повтори пет пъти".

Анимацията с този текст се върти върху огромен екран на билборд в Новосибирск, същата кампания е пусната и в Москва, Волгоград, Екатеринбург, Нижний Новгород, Уфа, Перм, Тюмен и др.

Тренировките за понижаване на тревожността и умората се излъчват на мястото, на което обикновено се появяват реклами и промоции за автомобили, храни и напитки, дрехи, мебели. От началото на руската инвазия в Украйна обаче всички големи западни рекламодатели се изтеглиха от местния пазар.

По данни на "Коммерсант" запълняемостта на рекламните площи пада до нива, сравними с периода на първия локдаун заради Covid, откакто войната изгони всички големи европейски и американски компании от Русия.

Някои от агенциите са спрели и да плащат за излъчените реклами от ключови клиенти заради "икономическата ситуация". Очакванията на собствениците на медиагрупи е, че дъното на спада във външната реклама ще настъпи през май-юни, като загубата на оборот ще продължи с месеци.

Липсата на пари явно се заменя с колективна психотерапия.

Медийната група MAER, която е оператор на мащабните екрани в цяла Русия, започва да излъчва командите "Дишай - Издишай" по 4 секунди като "метод за отстраняване на хипервентилацията на фона на стреса и за снижаване на тревогата".

Разбира се, нито дума за войната - основната причина за "притесненията", които руските граждани в големите градове изпитват до такава степен, че да се наложи да им напомнят да дишат през билбордовете.

"В нашата култура ние много рядко използваме дишането за самопомощ и за връщане в нормално състояние при стрес. Предпочитаме да употребяваме лекарства или да не правим нищо, да търпим и да се преструваме, че няма нищо", казва консултантът на проекта Виктор Макаров.

"Разпродажба от IKEA", "захар за 50 рубли" - как новините за Украйна си пробиват път до руснаците

Според него - усвояването на ритмичното дишане можело да накара руснаците да поискат да научат и "по-сложни техники" с цел "нормализация на психическото състояние, спиране на стреса и изпълнение на поставените задачи".

Директорът на MAER Константин Майор обяснява кампанията не с тоталната липса на платежоспособни рекламодатели, а с това, че "днешният тренд във външната реклама е да бъде по-социална, ясно да реактира на събитията и да улавя настроенията в обществото".

Той сравнява билбордовете си с "медия, чиято социална насоченост носи на обществото положителни емоции и повдига настроението".


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Между Велики Преслав и Челе ди Булгерия в Италия - 23-ма мотористи сбъдват една мечта

Членовете на IMRG ще предадат специално послание между двата побратимени града

11:22 - 22.06.2024
Важно днес

Кметът на "Илинден" Емил Бранчевски е отстранен

Всички участия следва да се прекратят с началото на мандата

09:02 - 22.06.2024
Бизнес

"Оземпик" вдигна продажбите на по-малък размери дрехи и вече променя модната индустрия

Загубата на тегло кара все повече американци да обновяват гардероба си

08:59 - 22.06.2024