Васил Терзиев: В "Метрополитен" се назначават директори, чийто допир до метрото е само като пътници

Кметът на София Васил Терзиев реагира със сериозни критики срещу действията на общинските съветници от ГЕРБ, БСП, ВМРО и отцепниците от "Възраждане" в тоталната кадрова чистка на транспортните дружества и "Топлофикация" в София.

Терзиев ги обвини в това, че назначават хора в бордовете, които "за 3-4 месеца няма да научат коя дирекция къде се намира в поверените им дружества", а в същото време отблъскват потенциалните качествени кандидати в предстоящите конкурси.

Той изрази съмнения, че уж "временните" кадри са поставени там с цел да останат трайно.

"Когато има компрометиран процес, никога няма да дойдат добри и квалифицирани хора - когато слагаш в борда на "Метрополитен" 5 души, чийто допир с метрото е само докато са се возили", каза още Терзиев в интервю за Нова ТВ.

Според него самите вносители на предложението за смяна на директорите не са познавали кандидатите, които искат да заемат новите позиции.

Смени бяха предложени не само в "Метрополитен", но и в Центъра за градска мобилност, Столичния автотранспорт, Столичния електротранспорт и дружеството "Софинвест", както и в "Топлофикация".

Някои от старите кадри в бордовете запазват местата си, но дългогодишният ръководител на метрото проф. Стоян Братоев е отстранен.

"Как може да махнеш инженер Братоев, който е отговорен за това да имаме метро в София и на когито трябва да направим паметник? Това не е човек, който аз съм назначил, а е професионалист - да го махнеш по този срамен начин. Правиш генерационен преход от човек като Братоев, когато в момента строим 10 метростанции и се подготвят още толкова, и се поставя човек без подготовка", каза още Терзиев.

Новите предложения за директори в дружеството са: Николай Найденов, Петко Петков, Десислава Димитрова-Асенова, Диляна Иванова, Константин Азов.

Част от тях са бивши кадри на Транспортното министерство от предишни мандати.

Николай Найденов е бивш зам.-министър на транспорта при Гълъб Донев, работил е в НКЖИ и Столичен автотранспорт, както и в други държавни дружества - от АПИ до Информационно обслужване.

Константин Азов е бил директор на БДЖ за няколко седмици при управлението на кабинета на Кирил Петков (уволнен заради оплакването на хора от кошмарно пътуване през зимата на 2022 г.). Според "Капитал" в момента той е директор "Маркетинг и продажби" в БДЖ. Азов също е заемал ръководни постове в "Пристанище Варна", "БГ пощи" и др. В служебния кабинет на Донев е бил началник на политическия кабинет на тогавашния министър на електронното управление Георги Тодоров.

Петко Петков е бил в управлението на "Холдинг БДЖ" между януари и септември 2022.

Десислава Асенова е директор "Бизнес развитие" в компанията, вносител на Porsche. В миналото е била член на бордовете на "Летище Пловдив" (между април и октомври 2013 г.) и на "Пристанищна инфраструктура" (до октомври 2014). Периодът съвпада с два служебни кабинета и правителството "Орешарски", когато транспортен министър беше Данаил Папазов.

Диляна Иванова е адвокат, а от 2008 до 2022 г. е била в борда на директорите на "Пазари Запад" на Столична община (т.е. в периода на несменяемо управление на ГЕРБ).


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Евакуираха дом за възрастни хора заради пожарите в ямболското село Воден

Пожарникари и доброволци продължават борбата с пожарите

17:43 - 17.07.2024
Политика

Първи тест за евродепутатите от България. Кой как гласува в резолюцията за Украйна?

Пълна промяна при Елена Йончева, БСП отказа да гласува помощ за Киев

17:21 - 17.07.2024