Връзка за обувки вместо колан, платнена торба и тениска на AC/DC - модата на тийнейджърите обяснена

Връзка за обувки вместо колан, платнена торба и тениска на AC/DC - модата на тийнейджърите обяснена

Когато става въпрос за дрехи - с тийнейждъри не се спори! Не го е казал Конфуций, но вероятно щеше, ако се беше сетил, че това е важна тема. Стилът на подрастващите е възможно най-тънкият лед, на който можете да стъпите. Съответно най-голямата грешка, която можете да направите, е да купите нещо "по ваш вкус". Дори да е само до суетшърт или проста тениска - не си го и помисляйте. И запомнете - нищо не ви прави по-голям динозавър от репликата ,,на твоите години и аз носех това".

Каква е модата на днешните млади? Откъде и как пазаруват? Кои са марките, които задават тенденциите? Защо кецовете им са завързани през глезена и защо изобщо ползват връзка за обувки вместо колан?

Спокойно. Имаме отговор за всичко това.

Кая Гербер, converse all star, кецове, завързани през глезен/глезените, мода тийнейджъри

Защо си завръзват обувките през глезена?

Първоизточникът на тенденцията е проблем, създаден от Converse. Марката прави кецовете си с прекалено дълги връзки - това е защото произвежда в огромни количества и трябва да е сигурно, че дори човек с много едри крака ще може да се завърже. В резултат някой с 37-и номер крака получава точно толкова дълги връзки, колкото и този, който носи 44-ти номер.

Тъй като много хора са връзвали обувките си през глезена, за да не се спъват в тях, впослествие това се е превърнало в мода, която е останала жива и до днес. Кая Гербер, дъщерята на супермодела Синди Крауфорд, ходи със завързани по този начин Converse, когато е на 15 (през 2017 г.).

Днес 21-годишната Кая също работи като модел и изглежда, че All Star-ките отдавна са ѝ омръзнали.

Връзката за обувки като колан

Това модно решение идва от скейтърите, които ползват връзката за затягане на широките си панталони по две причини: главната е, че по-удобно правят триковете си така, тъй като коланите са значително по-обемни и по-твърди, а другата, е че приемат коланите като излишен разход.

ТийнТок е авторски проект на "Булевард България". Партньори в него са ни френският дермокозметичен бранд BIODERMA, част от семейството на екобиологична компания NAOS и бижутерийната марка Pandora.

От години Bioderma натрупват знание и експертиза в една много деликатна сфера – грижата за кожа, склонна към акне, което неизменно е свързано с качеството на живот и самочувствието на децата.

Със серията си Pandora Me бижутерийният бранд, от своя страна, се обръща именно към тази най-млада възрастова група, която все още търси отговора на въпроса кой съм.

Различните чорапи

Този феномен дори не идва от тийнеджърите, но и те го интегрират в стила си. Трудно е да се каже откъде точно тръгва модата на различните чорапи - дали на някого не му се е занимавало да търси изчезналия в прането втори чорап от чифта или просто е решил "да се прави на интересен".

През 2013 г. носенето на различни чорапи се свързва с кампания за повишаване на осведомеността относно Синдрома на Даун. Идеята идва от това, че хромозомите са оформени „като чорапи“, а хората със състоянието имат допълнителна хромозома, разяснява Асоциацията за Синдром на Даун на Арканзас (ASDA).

Определено с различни чорапи могат да се направят стилни комбинации, много марки целево създават чифтовете с два различни чорапа. За жалост мнозина злоупотребяват с чорапената мода и не е изненада, че лесно се възприема и като масова безвкусица.

модата на тийнейджърите, h&m, zara, мол, bershka, pull&bear

Бързата мода

Да влезеш в български мол в много от дните е като да отвориш вратата на гигантска класна стая. Това не са лошо гледани деца, а млади хора, които просто нямат къде да отидат - особено през зимата.

Две са местата, които са като магнит за тийнеджърите - food court-ът и няколко конкретни магазина:

H&M, Bershka, Zara или Pull&Bear...

Практика на гигантите за бърза мода е да правят модели, идентични с най-новите колекции от луксозните марки, които разпространяват и световните знаменитости. По-успешната линия обаче е, че често си партнират с филми, сериали и музиканти. Дори мемета или вайръл фрази от социалните мрежи могат да се появят светкавично бързо на дреха или аксесоар в тези магазини.

Нищо не вдига акциите на тийнейджъра така сред връстниците му, както като блуза на... по едно време бяха героите от сериала Stranger Things, после Били Айлиш, докато не я отхаресаха заради непремерено заиграване с LGBTQ+ темата в неин клип. След това станаха тренд тениските на Metallica, AC/DC, Nirvana, Aerosmith.

Притежаването на нещо от гореспоменатите дрехи в точния момент е коз за бърза интеграция.

Струва ли ви се, че през изминалата година сивият суитшърт на Харвард беше навсякъде? Не сте сами. Добавете и него към козовете, защото горнищата на университети от Бръшляновата лига най-вероятно ще продължат да се появяват и през 2023 г.

модата на тийнейджърите, откъде пазаруват, секънд хенд, thrift shop

Втората употреба

90-те отново са на мода, а с тях и широките панталони с джобове, ниските талии, кроп топовете, обеците халки и каквото още се сетите.

Ако стилът на тийнейджъра се води "винтидж", шансът да го намерите в магазина за дрехи втора употреба е огромен. Тук не става въпрос само за класически ретро стил, говорим и за уличните марки.

Шопингът по този начин е по-интересен и е по-скоро като предизвикателство и/или игра. Не е като в мола, всичко да е наготово.

Има и тийнейджъри, които мислят устойчиво и взимат предвид отпечатъка върху околната среда, когато пазаруват. Някои дори се бунтуват срещу веригите за бърза мода, които са известни с похабяването на тонове ресурси, лоши условия на труд за служителите им в глобален мащаб и "надутите цени". В интернет периодично циркулират подробни статии, посветени на това "от кои брандове да не пазаруваме и защо".

Селектирана втора употреба или трифтене

Това е, когато сте си наумили, че искате дрехи на една или няколко точно определени марки. Тогава може да търсите директно в OLX, Bazar или да влезете в магазините за ръчно подбрани дрехи втора ръка като Bogat Beden или Klekshop.

Друг тип от така наречените thrift shops, на които може да попаднете в Instagram, са в подбрани стилове и размери (например единствено S, M и L). Едно от винтидж местата със силна селекция в София е @eima.vintage.

instagram пазаруване, Ема, eima.vintage, @thethriftladies

Instagram пазаруване

Тук отново можете да намерите нещо не чисто ново или по-скоро някакъв "лимитиран" мърчандайз на даден инфлуенсър, музикант или известен човек, който пуска нещо за продажба твърде рядко, че да има уебсайт. Примери са акаунтите на @molec_merch на музикалното дуо "Молец" и @kitch.by.yordanptkv на модния инфлуенсър Йордан Петков.

Онлайн пазаруване

Ако синът/дъщеря ви реши да си изхарчи спестяванията (или вашите), за да пазарува от магазини като Fashion Days, Answear или AboutYou - или яко са го "хванали" рекламите, или "вината" е по-скоро на атрактивните рийлове на любими локални звезди като Папи Ханс.

Индийските магазини

Някои тинейджърки са силно-привлечени от дрехите в индийските магазини. Те са част от по-голяма култура - тази на таро картите, ароматите (димящите клечки, идващи от хинду ритуалите), кристалите, украсите за дома (купи, възглавници).

скейтър, скейтърска мода, уличен стил, тийнейджъри,

Скейт шоповете

Дори тийнейджърът ви да е с "два леви крака" и да е скаран със спорта, шансът да си купува кецовете от скейт шопа е огромен.

Уличният стил по принцип е силно повлиян от скейтборд културата, а в магазини като Amnesia, Blok Shop или Contrabanda и е пълно с някои от задължителните брандове, за които ще ви споделяме оттук нататък.

Vans, Converse, Nike

Спорните кецове и маратонки са задължителен дрескод за поне 75% от тийнейджърите.

Няма как да сгрешите, ако изберете една от тези марки, включително и за дрехи. Заложете на модели като All Star (Converse), Air Force, Blazer, Dunk, Jordan (Nike), Sk8 Hi, Old School, Slip On (Vans).

Разбира се, и adidas, Fila или чифт кубинки не са за изхвърляне. Никой тийнейджър не би ви върнал, ако се появите с кутия с тъмночервени Dr. Martens.

Ralph Lauren, Levi's, G-Star RAW

Одобрени от поколение Z дрехи са и на тези марки, които лесно се намират и втора употреба или в платформите за препродажба.

По-големите момчета си падат по ризите и поло тениските на Ralph Lauren, които могат да бъдат видени върху успели известни личности - рапъри, предприемачи. Във "Вълкът от Уолстрийт" Леонардо ди Каприо е облечен именно с поло яка на марката. И Принц Хари има снимки с горнища на Ralph Lauren. Освен ризите и блузите, и тениските с огромен принт на мече също се смятат за привлекателни.

Дънките на Levi's са толкова широко разпространени, че примерите започват от Мерилин Монро и стигат до Хейли Бийбър (съпругата на Джъстин Бийбър) и сина на двойката Уил Смит - Джейдън Смит.

Мерилин Монро, дънки, дънково яке, levi's, модата на тийнейджърите обяснена

Селена Гомез, Кара Делевин и Снуп Дог са само част от известните лица, които G Star RAW ползва. Снуп дори записа песен за бранда "Say it Witcha booty".

И ако се съмнявате дали тези личности са релевантни за тийн възрастовата група, отговорът е да. Носталгията по миналото е на почит сред представителите на поколение Z и поколение алфа, а благодарение на социалните мрежи стари снимки, клипове и думи от тези хора идват на тийнейджърите като модна "находка" от втората употреба.

Колкото до това дали биха си позволили нова дреха на G Star RAW - обикновено не, и тук идват гореспоменатите места, от които лесно могат да намерят нещо винтидж на добра цена.

модата на тийнейджърите обяснена, платнена торба, торби,

Торбите

Смята се, че торбите са чудесен начин да носите вещите си, без да се чувствате "натежали".

Първият аргумент е, че са леки и компактни - не натоварват така гърба или рамото ви, в същото време стоят като залепени за тялото ви без да "стърчат" като раниците (някои хора дори ходят едновременно с торба и чанта/раница). Вторият е, че са особено просторни и имате много по-бърз достъп до вещите си - къде ще разкопчавате ципове и копчета, с памучната торба само вдигате лакът, бъркате и вадите каквото ви трябва (ако го напипате или сте наизустили къде е точно и как потенциално може да се е разместило).

Дизайнът на торбата може да разкаже много за вас, независимо дали е изчистен или мнококомпонентен: какво четете (в България и дали четете), каква е политическата ви позиция, в какво вярвате, за какво мечтаете или какво обичате. Всичко това може да живее върху едно парче плат - неутрално или нахално, просто или сложно.

Персонализиращият се характер на този аксесоар помогна на манията по него да прескача от поколение на поколение. Смята се, че хората имат нужда да вярват в нещо, а тези вярвания - да са бъдат затвърдени с излагането им върху предмет. Сега помислете дали торбата не може да бъде най-лесно видимият предмет за целта.

20 начина да разпознаем хипстър през 2024 20 начина да разпознаем хипстър през 2023 г.


Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам