Вторият човек в Amazon: Защо си тръгва "Другия Джеф" Снимка: © Getty Images

Доскоро Джеф Уилки се спрягаше за потенциален наследник на Безос начело на Amazon. Главен изпълнителен директор на подразделението за търговия на дребно и работа с потребителите, Уилки е вторият най-важен човек в йерархията на Amazon.

Известен още като "Другия Джеф", той беше посветил последните 21 години от живота си на управлението на една от най-големите световни корпорации.

Изненадващо: Amazon обяви, че 53-годишният мениджър ще се оттегли от компанията в началото на 2021 г. Новината стана ясна от уведомление до Комисията по ценните книжа и борсите - службата, която регулира публично търгуваните компании в САЩ.

В мейл до служителите си Уилки подчертава, че не напуска Amazon заради конкурентна оферта за работа:

"Време е да се заема с личните си интереси, които бяха поставени на заден план през последните две десетилетия"

Уилки ще продължи да изпълнява функциите си по време на зимния празничен сезон, който се очаква да е доста натоварен за Amazon с оглед на увеличения обем продажби по време на пандемията.

"Ценя дълбоките връзки, които създадохме, докато развивахме компанията. От Джеф Безос и колегите от мениджърския екип до стотиците лидери в Amazon, които прилагат принципите на лидерството всеки ден. Работихме здраво. И постигнахме огромен успех. Тогава защо си тръгвам? Просто му дойде времето", казва той в писмото си.

Джеф Безос определя колегата си като "един от онези хора, без които Amazon щеше да е напълно неузнаваем".

"Наследството на Джеф и неговото влияние ще се запази дълго след напускането му", казва още Безос.

Кой каза криза? Facebook, Amazon, Apple и Alphabet надминаха прогнозите

Джеф Уилки е възпитаник на Масасчузетския технологически инситут и Принстън, има диплома по бизнес администрация и по химическо инженерство. Занимава се с програмиране още от тийнейджърските си гоидни. Започва професионалната си кариера в Andersen Consulting (днешния Accenture), работил е в управлението на няколко компании в сферата на електрониката, химическото и полимерното производство. Преди да се присъедини към Amazon като ръководител на глобалните операции през 1999 г., е бил генерален директор по фармацевтичните фини химикали в AlliedSignal (преди сливането му с Honeywell).

През 2016 г. той е посочен за главен изпълнителен директор на потребителския бизнес. Под неговото ръководство Amazon се превърна в доминираща сила в търговията на дребно. В последните години Уилки пое по-широки задължения в рамките на оперативното управление на команията.

"Ню Йорк Таймс" посочва, че той е известен с агресивния си и понякога конфронтационен подход по време на срещи. Въпреки това той се смята за създател на цяло поколение от лидери в структурата на Amazon, част от които в момента управляват няколко други големи фирми.

Уилки не е единственият топ-мениджър в Amazon, който изоставя компанията през последната година. The Verge припомня, че само преди седмица вицепрезидентът по роботиката Брад Портър е обявил, че напуска заради предложение за работа при AI-разработчик. Питър Восхол - старши инженер от сървърния бизнес Amazon Web Services - се оттегли през февруари.

През 2019 г. старши вицепрезидентът Джеф Блекбърн излезе в продължителен отпуск, от който все още не се е върнал. Стийв Кесъл, който управляваше физическите търговски обекти на компанията, се оттегли от бизнеса. И двамата са част от мениджърската група от 90-те години, която разширява радикално мащаба и репутацията на Amazon.

Наследникът на Уилки в структурата на Amazon ще бъде Дейв Кларк, вицепрезидент по търговията на дребно. Наричан "Снайпера", Кларк е известен с практиката си да посещава лично складовите бази на компанията, за да прави оценка на работоспособността на служителите си.

Рокадите на върха се случват в условията на увеличаващи се приходи от търговията на Amazon. Само преди няколко седмици компанията отчете приходи от 88,9 млрд. долара за тримесечието с 40% увеличение на нетните продажби в сравнение със същия период на миналата година. Amazon Web Service е постигнал 29% ръст, след като услугите му станаха необходимост за много компании, принудени да прехвърлят дейността си онлайн.

Amazon планираше да инвестира около 4 млрд. долара за осигуряването на предпазни облекла и средства на служителите си. Въпреки това повишената активност във второто тримесечие на годината е довело до печалба от 5,2 млрд. долара - двойно повече в сравнение с миналата година.

Въпрос за трилион долара: Конгресът срещу Apple, Google, Facebook и Amazon


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Хърватският президент скочи в собствения си капан. Получи забрана да е премиер

Зоран Миланович отказа да напусне поста си, за да участва в кампанията

16:47 - 19.04.2024