Връщане на картите за една линия в София, иска омбудсманът Снимка: © Getty Images

Омбудсманът Диана Ковачева призова за промени в нововъведените правила за градския транспорт в София, които създадоха известно недоволство сред гражданите на столицата.

В писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев и кмета Йорданка Фандъкова, тя настоява общината да преразгледа решението си за премахването на редица абонаментни карти, включително месечната карта за пътуване с метро и тази за една линия на надземния транспорт.

Ковачева обръща внимание и на валидацията на превозните документи, която от 1 януари е задължителна без значение с какъв превозен документ се пътува. Неспазването на това правило е обвързано с налагането на глоба в размер на 3 лв., което, според омбудсмана, притеснява и затруднява особено много възрастните хора.

"Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал", посочва тя.

ГЕРБ призна проблемите с новите тарифи и глоби в градския транспорт на София

Новите правила в системата за градския транспорт в София бяха въведени от 1 януари 2023 г., но много от промените срещнаха объркване и неодобрение от гражданите.

Общественият защитник подчертава още, че премахването на талоните за 10 пътувания е създало недоволство сред столичани.

"Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът.

По думите ѝ, за да се увеличи броят на пътуващите в столичния градски транспорт, той трябва да стане привлекателен, а това се постига чрез повишаване удобството на транспортните услуги и запазване разнообразието на превозните документи.

Междувременно функционирането на градския транспорт привлече вниманието и на депутатa от "Демократична България" Божидар Божанов, но по други причини. По-рано той поиска от ДАНС да даде информация за нивото на сигурност на камерите и валидаторите в градския транспорт на София. Устройствата за видеонаблюдение в автобусите се оказват произведени от китайска компания, а валидарорите са руско производство.

ДБ искат ДАНС да провери китайските камери и руските валидатори в градския транспорт на София


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Казусът Благовест Георгиев: Може ли Столичният общинският съвет да изключи съветник?

В началото на април Георгиев участва в пътен инцидент, а впоследствие се опита да избяга от местопроизшествието.

16:23 - 20.04.2024
Живот

Тейлър Суифт и разбитите сърца, или какво казват терапевти за 5-те фази на скръбта

Скръбта в действителност е по-малко предвидима

11:05 - 20.04.2024
Важно днес

Със 75 км/ч. над допустимата скорост е шофирал убиецът на треньора Ферарио Спасов

Футболният треньор Ферарио Спасов (61 г.) загина в катастрофа край Велико Търново през ноември миналата година.

10:23 - 20.04.2024
GEN Z дневници

VOL. 18: 40 години България на Еверест, каква република сме всъщност, Грузия с урок по бунт

Кои са 5-те новини от седмицата, направили впечатление на представителите на поколение Z* в редакцията на "Булевард България"?

09:57 - 20.04.2024
Важно днес

11 души са пострадали при катастрофа на автобус с българска регистрация в Турция

В превозното средство е имало 14 пътници, сред които и двама български граждани.

09:17 - 20.04.2024