Връщане на картите за една линия в София, иска омбудсманът Снимка: © Getty Images

Омбудсманът Диана Ковачева призова за промени в нововъведените правила за градския транспорт в София, които създадоха известно недоволство сред гражданите на столицата.

В писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев и кмета Йорданка Фандъкова, тя настоява общината да преразгледа решението си за премахването на редица абонаментни карти, включително месечната карта за пътуване с метро и тази за една линия на надземния транспорт.

Ковачева обръща внимание и на валидацията на превозните документи, която от 1 януари е задължителна без значение с какъв превозен документ се пътува. Неспазването на това правило е обвързано с налагането на глоба в размер на 3 лв., което, според омбудсмана, притеснява и затруднява особено много възрастните хора.

"Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал", посочва тя.

ГЕРБ призна проблемите с новите тарифи и глоби в градския транспорт на София

Новите правила в системата за градския транспорт в София бяха въведени от 1 януари 2023 г., но много от промените срещнаха объркване и неодобрение от гражданите.

Общественият защитник подчертава още, че премахването на талоните за 10 пътувания е създало недоволство сред столичани.

"Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът.

По думите ѝ, за да се увеличи броят на пътуващите в столичния градски транспорт, той трябва да стане привлекателен, а това се постига чрез повишаване удобството на транспортните услуги и запазване разнообразието на превозните документи.

Междувременно функционирането на градския транспорт привлече вниманието и на депутатa от "Демократична България" Божидар Божанов, но по други причини. По-рано той поиска от ДАНС да даде информация за нивото на сигурност на камерите и валидаторите в градския транспорт на София. Устройствата за видеонаблюдение в автобусите се оказват произведени от китайска компания, а валидарорите са руско производство.

ДБ искат ДАНС да провери китайските камери и руските валидатори в градския транспорт на София


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024