Снимка: © Twitter / @mike2020

Парите никога не са били проблем за Майкъл Блумбърг - до момента, в който президентската му кампания не започна официално. 

Милиардерът, медиен магнат и бивш кмет на Ню Йорк попадна под обществени критики, след като сайтът The Intercept разкри, че щабът му е ползвал услугите кол-центрове, наемащи затворнички за промоционалнин телефонни обаждания. 

Блумбърг призна за случилото се, като обяви, че нито той, нито екипът му е разполагал с предварителна информация за схемата, по която фирмата-подизпълнител е осигурявала служителите си. 

Кандидатът за президентската номинация на Демократическата партия обяви, че е прекратил отношенията си с въпросната компания след репортажа на The Intercept. 

"Не подкрепяме тази практика и ще гарантираме, че доставчиците на услуги за щаба ни проверяват по-внимателно своите подизпълнители занапред", се казва в съобщението на Блумбърг по случая. 

Скандалът се разви след разкритието, че фирма за промоционални телефонни обаждания, наета от щаба на Блумбърг, е ползвала оператор на два кол-центъра със служителки - жени, изтърпяващи наказание "лишаване от свобода", от затвор в Оклахома с най-ниско ниво на охрана. 

По данни на затворническата служба в Оклахома, заплащането на тези жени в телефонни центрове е по 1,45 долара на час. Случаят нанася репутационна щета върху Блумбърг не само заради това, че политическите му послания са предавани от хора, осъдени за криминални престъпления. 

Критиците на системата за възползване от затворнически труд в полза на частни компании я определят като форма на експлоатация, която помага повече за нечия лична икономическа полза (благодарение на ниската цена за работната сила), отколкото за превъзпитанието на самите затворници. 

Блумбърг - с лично състояние от 52 млрд. долара - похарчи 59 милиона долара за реклама още в първите дни на кампанията си. За около 3 седмици собствените му инвестиции за ТВ и дигитални реклами достига до 120 милиона долара. Блумбърг е следван от милиардера Том Стайър, който е вложил над 80 млн. долара в борбата си за номинацията на Демократическата партия. На трето място се нарежда Пийт Будиджъд, чийто щаб е похарчил "едва" 19 милиона долара за реклама. 

В момента социолозите дават около 5% подкрепа за Майкъл Блумбърг сред демократическите гласоподаватели. 

Прочетете още


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Борис Джонсън и съпругата му Кари очакват второ дете

Жената на британския премиер е преживяла спонтанен аборт в началото на 2021 г., но отново е бременна

Сателитна станция „Плана“ на Vivacom получи най-високия сертификат

В момента само 19 подобни съоръжения в света притежават сертификат Tier 4

Мобилното приложение за деца Hopster става част от EON

Платформата стимулира креативността и усвояването на нови знания

Новата кралица на The Crown: Имелда Стонтън поема короната от Оливия Колман

Номинираната за "Оскар" актриса ще бъде последната Елизабет II в сериала на Netflix

Борисов съчувства на "тричания" кандидат-премиер Пламен Николов

ГЕРБ може да "спаси" кворума при избора на правителство на ИТН

"В името на Отца, и Сина, и "Гучи": Убийствената италианска афера на Лейди Гага и Ридли Скот

Първият трейлър на House of Gucci - истинската история на войната в модната фамилия

Да се изгубиш във въздуха - защо легендата Симон Байлс не иска да се състезава в Токио

Златната медалистка разкри, че е започнала да губи ориентация

Шеф Иван Александров: Главният сладкар на звездите в Уимбълдън

Братът на актьора Владо Карамазов в магията на най-стария и величествен тенис турнир