Снимка: © Twitter / @mike2020

Парите никога не са били проблем за Майкъл Блумбърг - до момента, в който президентската му кампания не започна официално. 

Милиардерът, медиен магнат и бивш кмет на Ню Йорк попадна под обществени критики, след като сайтът The Intercept разкри, че щабът му е ползвал услугите кол-центрове, наемащи затворнички за промоционалнин телефонни обаждания. 

Блумбърг призна за случилото се, като обяви, че нито той, нито екипът му е разполагал с предварителна информация за схемата, по която фирмата-подизпълнител е осигурявала служителите си. 

Кандидатът за президентската номинация на Демократическата партия обяви, че е прекратил отношенията си с въпросната компания след репортажа на The Intercept. 

"Не подкрепяме тази практика и ще гарантираме, че доставчиците на услуги за щаба ни проверяват по-внимателно своите подизпълнители занапред", се казва в съобщението на Блумбърг по случая. 

Скандалът се разви след разкритието, че фирма за промоционални телефонни обаждания, наета от щаба на Блумбърг, е ползвала оператор на два кол-центъра със служителки - жени, изтърпяващи наказание "лишаване от свобода", от затвор в Оклахома с най-ниско ниво на охрана. 

По данни на затворническата служба в Оклахома, заплащането на тези жени в телефонни центрове е по 1,45 долара на час. Случаят нанася репутационна щета върху Блумбърг не само заради това, че политическите му послания са предавани от хора, осъдени за криминални престъпления. 

Критиците на системата за възползване от затворнически труд в полза на частни компании я определят като форма на експлоатация, която помага повече за нечия лична икономическа полза (благодарение на ниската цена за работната сила), отколкото за превъзпитанието на самите затворници. 

Блумбърг - с лично състояние от 52 млрд. долара - похарчи 59 милиона долара за реклама още в първите дни на кампанията си. За около 3 седмици собствените му инвестиции за ТВ и дигитални реклами достига до 120 милиона долара. Блумбърг е следван от милиардера Том Стайър, който е вложил над 80 млн. долара в борбата си за номинацията на Демократическата партия. На трето място се нарежда Пийт Будиджъд, чийто щаб е похарчил "едва" 19 милиона долара за реклама. 

В момента социолозите дават около 5% подкрепа за Майкъл Блумбърг сред демократическите гласоподаватели. 

Прочетете още

Прочети