Затворнически кол-център е обслужвал щаба на Майкъл Блумбърг Снимка: © Twitter / @mike2020

Парите никога не са били проблем за Майкъл Блумбърг - до момента, в който президентската му кампания не започна официално.

Милиардерът, медиен магнат и бивш кмет на Ню Йорк попадна под обществени критики, след като сайтът The Intercept разкри, че щабът му е ползвал услугите кол-центрове, наемащи затворнички за промоционалнин телефонни обаждания.

Блумбърг призна за случилото се, като обяви, че нито той, нито екипът му е разполагал с предварителна информация за схемата, по която фирмата-подизпълнител е осигурявала служителите си.

Кандидатът за президентската номинация на Демократическата партия обяви, че е прекратил отношенията си с въпросната компания след репортажа на The Intercept.

"Не подкрепяме тази практика и ще гарантираме, че доставчиците на услуги за щаба ни проверяват по-внимателно своите подизпълнители занапред", се казва в съобщението на Блумбърг по случая.

Скандалът се разви след разкритието, че фирма за промоционални телефонни обаждания, наета от щаба на Блумбърг, е ползвала оператор на два кол-центъра със служителки - жени, изтърпяващи наказание "лишаване от свобода", от затвор в Оклахома с най-ниско ниво на охрана.

По данни на затворническата служба в Оклахома, заплащането на тези жени в телефонни центрове е по 1,45 долара на час. Случаят нанася репутационна щета върху Блумбърг не само заради това, че политическите му послания са предавани от хора, осъдени за криминални престъпления.

Критиците на системата за възползване от затворнически труд в полза на частни компании я определят като форма на експлоатация, която помага повече за нечия лична икономическа полза (благодарение на ниската цена за работната сила), отколкото за превъзпитанието на самите затворници.

Блумбърг - с лично състояние от 52 млрд. долара - похарчи 59 милиона долара за реклама още в първите дни на кампанията си. За около 3 седмици собствените му инвестиции за ТВ и дигитални реклами достига до 120 милиона долара. Блумбърг е следван от милиардера Том Стайър, който е вложил над 80 млн. долара в борбата си за номинацията на Демократическата партия. На трето място се нарежда Пийт Будиджъд, чийто щаб е похарчил "едва" 19 милиона долара за реклама.

В момента социолозите дават около 5% подкрепа за Майкъл Блумбърг сред демократическите гласоподаватели.

Прочетете още


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

„Крадецът на праскови“ на Емилиян Станев се падна на матурата по български език

Темата за есе е „Животът – колело или стълба“

11:14 - 21.05.2025
Спорт

Гарантирани проблеми: близо 100 000 английски фена в Билбао за финала на Лига Европа

Финалът на Лига Европа ще се играе на стадион “Сан Мамес” тази вечер

11:05 - 21.05.2025
Важно днес

Борисов постави условие на ППДБ: Ако подкрепят ГЕРБ в парламента, ще има пари за София

"Ако не им трябват парите и са хвърлени от джипката, кметът ще ги върне на финансите"

09:35 - 21.05.2025
Живот

Берлин ще "опакова" Райхстага в светлина в чест на Кристо и Жан-Клод

През юни се навършват 30 години от легендарната творба на двамата артисти

08:44 - 21.05.2025
Важно днес

Природата показва характер – дъждове, гръмотевици и опасност от градушки в следващите дни

Времето в България през следващите три дни ще бъде променливо

08:10 - 21.05.2025
Текстове от партньори

А1 включва опция за достъп до новинарско съдържание като част от мобилния план

Телекомът разширява дигиталните услуги за клиентите си

08:08 - 21.05.2025
Важно днес

Папа Лъв XIV е готов да приеме преговорите между Украйна и Русия

Еманюел Макрон работи и по алтернативно предложение за преговори в Женева

08:03 - 21.05.2025