Louis Vuitton на "Шанз-Елизе" се преобрази в чест на най-продаваната жива художничка в света - японката Яйои Кусама

Снимка: © Едуард Бертелот / Getty

В края на 2022 г. Louis Vuitton обяви, че ще пуска втора съвместна колекция със съвременната художничка Яйои Кусама. Първото партньорство на луксозния бранд и японката бе през 2012 г., когато Марк Джейкъбс все още е творчески директор на Vuitton .

Японката Яйои Кусама е най-продаваната жива художничка в света. От 70-те години на миналия век тя живее в психиатрична болница.

 

Няколко от магазините на Louis Vuitton по света са променени в тематиката на колекцията Yayoi Kusama x Louis Vuttion, но най-грандиозно преобразяване претърпя водещият магазин на марката на  "Шанз-Елизе" в Париж.

Сградата, построена от Жорж Витон през 1912 г., е украсена с характерните полка точки на съвременната художничка, а огромна скулптура, наподобяваща нейния образ, ги "рисува".

„Изкуството ми произхожда от халюцинации, които само аз виждам.“, споделя 93-годишната Яйои Кусама за произведенията си.

Не е изненада, че Louis Vuitton избират да си партнират точно с нея. Японката е световноизвестна с изкуството си, което се простира в много области -  скулптура, инсталации, живопис, пърформанс, мода, поезията, художествена литература и други. Тя изследва теми като феминизъм, попарт и сюрреализъм. 

 

Яйои е родена в град Мацумото, Япония през 1929 г. Започва да има халюцинации от светлинни проблясъци, когато е на 10 години.  Разказва, че тези преживявания, заедно с очарованието ѝ от гладките бели камъни, покриващи речното корито близо до семейния ѝ дом, продължават да оказват силно влияние върху нейните произведения до ден днешен - особено използването на точки.

През 1958 г. Кусама се мести в Ню Йорк, за да изучава американски абстрактен импресионизъм и става част от попарт културата и контракултурните движения.

Известна е и с поредицата си от представления, включващи голи хора, изрисувани с ярки цветни точки. Яйои Кусама е автор и на инсталациите Mirror/Infinity. Те са построени от огледала с цел усещане за безкрайност и се считат за едни от най-емблематичните ѝ творби.

Въпреки днешния успех, през годините Кусама е изправена пред предизвикателства като жена в изкуството - от финансови проблеми до плагиатство. Прави няколко опита за самоубийство, но в крайна сметка се завръща в Токио през 1973 г., където доброволно се настанява в психиатрия.

Остава да живее там, като само денем излиза, за да работи в студиото си. Творбите на японката са излагани в музеи и културни институции по целия свят. Кусама е смятана за един от най-важните живи художници в Япония и по света. 

За първи път изкуството на Яйои Кусама е приложено и към мъжкото облекло на Louis Vuitton, а някои от артикулите са разработени чрез специална техника с 3D боя, така че точките да изглеждат мокри, все едно току-що са нарисувани. 

Виждаме, че колекцията е обхванала и сладките в кафетата, които са във всеки от големите бутици на луксозния бранд. 

Интериорът също е преобразен, а на външната витрина може да бъде видяна интерактивна скулптура, която се движи, като имитира движенията с боя по-различните точки пред ръката ѝ.

Louis Vuitton "нашари" световните забележителности като продължение на кампанията с Яйои Кусама

Няма информация за какъв период е преобразена фасадата на сградата и магазина, но е ясно, че е за ограничено време, така че ако имате път към града на любовта, знаете адреса. 

20-те най-успешни модни бранда за 2022 досега и маркетинговите решения, които ги направиха такива

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам