Mercedes и Moncler "облякоха" G-класата в пухено яке
Mercedez-Benz и Moncler обединиха света на автомобилите и този на луксозните пухени якета в едно.
Немският автомобилен производител и италианският моден бранд представиха специална версия на високопроходимата G-класа в рамките на Седмицата на модата в Лондон.
Уникалният офроудър носи името Project Mondo G и е уникат.
Партньорството между двата бранда дебютира с шоуто "The Art of Genius“ на Moncler.
Двете компании прекарват повече от година в работа по проекта, за да гарантират, че той "съчетава дизайнерски им езици, точно както трябва".
Автомобилът се смята по-скоро за произведение на изкуството, отколкото за функционално превозно средство.
"Представихме си автомобил, който да участва в космическа мисия", коментира Гордън Вагенер - творчески директор на Mercedes-Benz.
Той споделя, че сътрудничеството с Moncler ги е вдъхновило да създадат "емблематичната скулптура на колела".
"Виждаме Project Mondo G като смело дизайнерско изявление. Въз основа на дизайнерската ни философия Sensual Purity, това произведение на изкуството обединява контрастиращи форми и повърхности - лъскави материали като от космически кораб, силната геометрия на G-класата и формите на пухените якета Moncler”, похвали се Вагенер.
Вагенер е и автор на книгата "Sensual Purity", в която споделя възгледите си за дизайна.
Резултатът: G-класа с откопчаващ се капак и гуми, изработени от ватирана тъкан (запазена марка на Moncler).
Корпусът е вдъхновен от оригиналния дизайн на модела от 70-те години на миналия век. Боята напомня за месинга на старите фотоапарати Leica, пише сп. "GQ".
Обемните гуми са като реплика към балонените скулптури на най-продавания жив художник Джеф Кунс.
Един от основните елементи на Project Mondo G е, че автомобилът е с 3 врати - отляво, отдясно и на задницата. Mercedes не продава такава версия. Този детайл има за цел да подчертае гъвкавостта на колата, пишат от марката.
Модификациите също превръщат превозното средство в нещо като камион чудовище.
Каросерията му е с 45 см по-къса от стандартния G-Wagen, но заради "зимната му дреха", той е висок над 2,7 м и широк 3,3 м, докато стандарните модели са около 2х2 м
Това не е първото партньорство на Mercedes с модата.
Марката преди това си партнира с покойния творчески директор на Louis Vuitton Върджил Абло за купе, наречено Project Maybach. Спортният офроудър направи дебюта си по време на международния панаир за съвременно изкуство Art Basel Miami - дни след трагичната смърт на дизайнера.
Абло също работи с Mercedes върху състезателен G-Wagen с името Project Geländewagen, който, подобно на Project Mondo G, беше по-скоро скулптура, отколкото работещо превозно средство.
Предстоят ли още подобни проекти? Според Вагенер - да.
"Ще продължим, но трябва да намерим добър партньор. След като сте направили нещо такова, трябва да създадете нещо съвсем различно – няма смисъл да се повтаряте. Така че трябва да бъде грандиозно и интересно по различен начин", изтъква творческит директор на Mercedes-Benz.
"Когато погледнем този проект, можем наистина да кажем, че се забавлявахме, докато го правехме - важно е да се забавляваме и да се наслаждаваме на това, което правим. Иначе работата няма да е добра”, допълва Вагенер.
Интернет е луд по големи червени ботуши. Защо?
Prada измести Gucci, Adidas е аут - най-интересните модни марки според потребителите