Най-харесваните филми с номинация за "Оскар", според рейтинга в Rotten Tomatoes

Кой е най-добрият филм на годината? "Оскарите" ще излъчат своя фаворит в нощта на 13 март. Феновете и кинокритиците обаче вече имат свое мнение по всеки от 10-те номинирани в най-престижната категория. 

Агрегаторът на ревюта за филми и сериали Rotten Tomatoes дава представа за оценките на хората, успели да изгледат номинираните заглавия. Ето как изглежда класацията, подредена по рейтинга им в платформата във възходящ ред. 

Triangle of Sadness - рейтинг 72%

Едно катастрофално пътуване с луксозен круизен кораб преобръща социалната йерархия с главата надолу - когато свръхбогатите и разглезени пасажери губят всичко в опита си да оцелеят. 

Triangle of Sadness: Всички са равни, някои обаче повече

Сатирата на Рубен Йостлунд вече спечели "Златна палма" в Кан през 2022 г. и дава интересен повод за размисъл за онова, което парите не могат да купят. Директният черен хумор все пак разделя оценките на зрителите и го оставя на най-ниската позиция сред най-добрите филми на годината. 

"Elvis" - рейтинг 77%

"Elvis" - рейтинг 77%

Остин Бътлър прави страхотна роля като Краля на рока Елвис Пресли в биографичния филм, режисиран от Баз Лурман. Историята разказва за сложните отношения на Елвис с неговия мениджър - история за славата, божествения талант, алчността, манипулациите и зависимостите, които водят до една ненавременна трагедия. 

Остин Бътлър и какво коства да изиграеш Елвис Пресли

"Елвис" е бляскав, вълнуващ и енергичен - тук обаче рейтингът е снижен надолу не заради оценките на публиката, а заради по-слабите отзиви на филмовата критика. 

"Avatar: The Way of Water" - рейтинг 77%

"Avatar: The Way of Water" - рейтинг 77%

С равни точки с "Елвис" в Rotten Tomatoes се класира дългоочакваното продължение на "Аватар" от Джеймс Камерън. 

Ревютата на критици и зрители водят до един и същи извод: сценарият на филма е твърде предсказуем, но визуалните ефекти превръщат 3-часовата сага в поглъщащо зрелище и по-скоро компенсират недостатъците. 

"Tar" - рейтинг 90%

"Tar" - рейтинг 90%

Кейт Бланшет е брилянтна в образа на властната до деспотизъм диригентка в Берлинската филхармония Лидия Тар. 

Филмът на Тод Фийлд разказва историята на величието и разпадането на една внимателно изграждана легенда, зад която се крият прекалено много тайни, призраци, потиснати емоции и деспотизъм. 

Тук съотношението е обратно на популярния сред публиката "Елвис" - повечето професионални критици дават много високи оценки за филма, докато масовите зрители намират разказа за бавен и труден за проследяване въпреки играта на Бланшет. 

"Women Talking" - рейтинг 90%

"Women Talking" - рейтинг 90%

Руни Мара, Клеър Фой, Джеси Бъкли, Франсис Макдорманд - една много интересна комбинация от актриси в иначе тежък филм с болезнена история. 

Създаден по роман от 2018 г. по действителен случай, "Women Talking" описва живота на група жени от малко консервативно селище, които са подлагани на систематично сексуално насилие от мъже в общността. Пострадалите трябва да изберат какво да правят: да премълчават, да останат и да се борят, или да си тръгнат от мястото, което превръща живота им в травма. 

"The Fabelmans" - рейтинг 92%

"The Fabelmans" - рейтинг 92%

"Семейство Фейбълман" на Стивън Спилбърг е от една страна история за това как едно момче се влюбва в киното и го превръща в свое призвание и професия, а от друга: разказ за едно семейство с всичките му драми, привидности и сложни отношения.

https://boulevardbulgaria.bg/articles/semeystvo-feybalman-otkrovenieto-na-stephen-spielberg%20

Отчасти - носталгичен филм за детството с автобиографичен почерк от Спилбърг, отчасти - обяснение в любов към киното, "Семейство Фейбълман" е сред водещите фаворити на критиците и на публиката за "Оскар". 

"All Quiet on the Western Front" - рейтинг 92%

"All Quiet on the Western Front" - рейтинг 92%

Изненадата в номинациите за "Най-добър филм" беше германското предложения по романа на Ерих Мария Ремарк "На Западния фронт нищо ново". 

Едва ли има по-подходящ момент от сегашния, за да си припомним историята на всеобхватния ужас и безсмислието на войната - независимо че от събитията във филма ни делят повече от 100 години. 

Германската драма има и номинация за най-добър чуждоезичен филм. 

"Everything Everywhere All at Once" - рейтинг 95%

"Everything Everywhere All at Once" - рейтинг 95%

Абсурден и див до лудост, но същевременно смешен и трогателен - филмът с Мишел Йео разказва историята на жена, емигрирала преди години от Китай в Америка, която преминава през ураган от лични кризи и разочарования. Отчужденият ѝ баща решава да я посети навръх рождения ѝ ден, докато мъжът ѝ иска развод, а данъчните идват на ревизия. 

Оттам нататък битовият реализъм отстъпва на фантастична многопластова история - Евелин се оказва единственият човек, който може да спаси света, докато преминава през различни паралелни вселени, свързани с живота, който можеше да има. 

Оценките са почти еднозначни: чудесна актьорска игра, впечатляващо кино и истински дълбока и силна история правят "Everything Everywhere All at Once" един от най-силните претенденти за "Оскар" тази година. 

Top Gun: Maverick - рейтинг 96%

Top Gun: Maverick - рейтинг 96%

Едва ли има нещо изненадващо в това, че продължението на "Топ Гън" е сред най-харесваните филми на годината. 

Том Круз е неспособен да прави скучно кино - всичко, в което влага енергията си, е зрелище на максимална степен. Дори да не си падате по комерсиални военни екшъни, "Топ Гън" е визуално и емоционално удоволствие, повод за размисъл за смяната на поколенията, истинското приятелство и честта. 

"The Banshees of Inisherin"- рейтинг 97%

"The Banshees of Inisherin"- рейтинг 97%

"Баншите от Инишерин" застава начело на класацията за най-високо оценявани филми с номинация за "Оскар" според платформата Rotten Tomatoes. 

Критиците не пестят похвали за режисурата и диалозите на Мартин Макдона, както и за талантливата игра на Колин Фарел и Брендан Глийсън, които се събират отново след "В Брюж". 

Бавен, мрачен, понякога болезнен за гледане, но трогателен и провокиращ размисъл - това е брилянтен разказ за самотата, загубата на приятелството и за злините, които човек може да (си) причини заради ескалацията на един конфликт. 

Между добротата и славата с „Баншите от Инишерин“

Прави впечатление, че оценката на зрителите е по-ниска от тази на критиците - но и историите, разказвани от Мартин Макдона, не са за всеки вкус. 

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам