podcast

Веселите поръчвачи E25

13:56 - 20.11.2021

Не сме записвали цял октомври - срамота!

Доста неща се случиха откакто последно сме се чували:

Станахме медийна агенция на годината;

Какво друго да споделим от таз годишната ФАРА, за която така или иначе се изписа и каза много, или достатъчно много. 

Не Видяхме очакваното количество Ковид комуникации, но пък като цяло можем да кажем, че нивота на фестивала повече от задоволително, дори бих казал високо, предвид турболенцията в бранша през изминалите година и половина. Разбира се “фестивални копърки” не липсваха както и неразбрани неща - въпрос на перспектива и подготовка.

Един чудесен пример за това как да се подготвим за фестивал бяха за мен са заявките на Деликатес Житница, които бяха мислени и готвени още със самото заснемане на кампанията. Не коментираме заявката, а начина по-който е подготвена. 

За съжаление тази ФАРА мина под знакът на Ниската посещаемост - една от причините може би е, че е в София, макар това да звучи противоречиво. Разбирасе ситуациат и прочее играят роля, но основното за мен е нуждата да се измести не само локацията, но и фокусът на фестива. Към момента твърде голямо внимание се отделя на конкусната част, която освен за журито и за подалите заявки няма особено притегателна сила за индустрията в лицето на агенции, клиенти и медии. Има нужда от повече лектори, workshop-и, ако щеш sales pitch представяния. 

Относно лекционната част, тази година беше концентрирана в един ден - което не съм сигурен до колко е добре. Иначе както споделих и в предия епизод с нетърпение очаквах представянето на Иван Мудов, защото от него не знаех какво мога да очаквам - всички останали макар и интересни малко или много бяха предвидими. 

… и Мудов наистина за мен беше най-необичайната и атрактивна лекция, в която показа колко важна е провокацията в изкуството и в комуникацията с хората и публиката, как очакванията всъшност са манипулативни манипулирани. 

Пичагата от DDB Париж също беше на изключително високо ниво и беше наистина вдъхновяващ, точно такъв тип представяне има нужда нашият бизнес, за да стане отново секси и за младите и да привлича нови ентусиасти. 

Имаме бая неща да кажем за нашите “приятели” от Facebook, така като гледам. Няма да коментираме смяната на името, но се питаме защо FB се прекръсти на МЕТА? Опитваме ли да скрием нещо, Марк?

https://www.theverge.com/22743753/facebook-tier-list-countries-leaked-documents-content-moderation

Как се манипулира не само мнението на хората, но и политиката в дадени части на света? Започва с разпределението на държавите и населението им по класове за социалната мрежа и нейните служители.  

Направихме доста интересно проучване за видео-рекламата в социалните мрежи. Изследваме бая много импресии, за да разберем каква е истинската цена на рекламата, каква част от нея виждат хората и дали социалните медии все пак са алпийска фирма Дъглас. Съветваме ви да прочетете цялото нещо на сайта:
https://metric-ds.com/blog/viewability-facebook-instagram-ads/

Последно по темата, но вече сме го обсъждали доста, та няма как да не го споменем - Snap, Facebook, Twitter и YouTube са изгубили близо $10 млрд. заради новата политика за сигурност на iOS. Това са го сметнали други хора вместо нас - The Financial Times. Как една малка промяна в настройките на софтуера на един производител на телефони може да направи толкова много пропуснати ползи.  

Време е да засегнем спортната тема да засегнем - през пролетта ви споменахме за филма на нашия приятел Вичо - ЗИМА. Е, зимата идва, а с нея и филма :) Засега само две прожекции, но очакваме скоро още + on-demand stream. Пожелаваме си повече такива български проекти, но за да ги има трябва да ги подкрепяме. Гледайте филма на някоя прожекция или си купете freeride календар за 2022! 

https://www.facebook.com/WinterMovie


RSS на "Веселите поръчвачи"

Spotify

Soundcloud

iTunes

Можете да ги намерите и в Инстаграм

препоръчани подкасти
Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам