Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри предупреди, че компанията повече няма да може да си позволи да прави разпродажба на самолетни билети на символични цени по 1 евро или 10 евро.

"Няма съмнение, че скоро няма да видите най-ниските ни промоционални тарифи, поне за следващите няколко години", казва той в интервю за BBC4.

Поскъпването на горивата е причината за повишаването на средните стойности на билетите в low cost превозвача от около 40 евро през 2021 до близо 50 евро за периода около 2022-2027.

О'Лиъри очерта песимистичен сценарий за авиобизнеса и заради факта, че високите цени на горивата и електричеството ще принуди хората да ограничат разходите си за пътувания заради намаляването на наличните им средства.

Въпреки всичко той смята, че потребителите все пак биха предпочели да летят с нискотарифни превозвачи, вместо да спрат да пътуват изобщо.

"Мисля, че хората ще продължават да летят често. Но ще бъдат много по-чувствителни спрямо цената, затова смятам, че милиони от тях ще преминат към по-евтините превозвачи", казва той.

Майкъл О'Лиъри коментира, че Ryanair не е засегнат в такава степен от проблемите, с които се сблъскват всички компании и летища в Европа заради рязкото увеличаване на потока от пътници след Covid-изолацията.

Ирландският превозвач е започнал да набира нов персонал и пилоти още през ноември 2021 г., когато омикрон все още поставяше под риск целия авиотранспортен сектор.

Отменените полети за първите 6 месеца на годината при Ryanair са 0,3% от всички планирани курсове, докато при конкурентите Easyjet те са стигнали до 2,8%, а при основния превозвач British Airways - до 3,5%.

О'Лиъри обвинява летищните власти за това, че са допуснали претоварването и огромните опашки на изчакващи пътници, като казва, че още преди месеци те са имали информация за графика на авиокомпаниите, а "служителите по сигурността, които са отговорност на летищата, изискват по-малко обучение отколкото един пилот".

Директорът на Ryanair, който е един от най-изявените противници на Brexit, продължава да твърди, че напускането на Великобритания от ЕС е катастрофално за свободното движение на работна ръка и призовава властите в Лондон да признаят, че точно това е причината за недостига на служители - включително в авиационния сектор.

Той настоява следващия премиер на Великобритания, който дойде на мястото на Борис Джонсън, да сключи споразумение за свободна търговия с ЕС, за да може да се разреши проблема с наемането на дефицитния персонал.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Бъдещето на Северна Македония в ЕС е поставено на карта с победата на ВМРО-ДМПНЕ на изборите "2 в 1"

На втори тур страната избра първата жена министър-председател

22:44 - 08.05.2024
Важно днес

Кабинетът "Главчев" продължава с рокадите в администрацията

Служебният кабинет смени още четири областни управители

21:15 - 08.05.2024
Важно днес

Певицата Роксана се оказа водач на листа от партията на Радостин Василев

Наричат я още Кралицата на ромската музика

18:00 - 08.05.2024
Важно днес

Лондон гони руския военен аташе, няма да търпи действията на Москва

Ще бъде отнет и дипломатическият статут на някои руски имоти

17:32 - 08.05.2024
Европейски дневници

Пловдив посрещна роуд шоуто на подкаста "Европеец"

Епизод 3: Пловдив

16:46 - 08.05.2024
Живот

Потребител на Firefox държи 7400 отворени "таба" от години. И не планира да ги затвори

Браузърът не натоварва оперативната памет на компютъра, казват от Mozzila

16:02 - 08.05.2024