Facebook обяви, че иска да наеме 10 хиляди специалисти от Европейския съюз, които да създадат „метавселена“ – виртуална реалност, която да е нова версия на интернет. Технологичният гигант я определя като „бъдещето“ и това е мечтата на Марк Зукърбърг от години насам.
Изпълнителният директор на компанията е водещият глас в Силициевата долина, който настоява идеята да бъде реализирана. Според него „метавселената“ ще изтрие границите между физическия и дигиталния свят.
Технологията е такава, че би позволила на потребителите ѝ например да си поставят очила за виртуална реалност, чрез които да се изправят „лице в лице“ с приятел, намиращ се на хиляди километри разстояние – всичко това през интернет връзка.
„Метавселената“ има потенциала да отключи достъпа до нови креативни, социални и икономически възможности. Европейците ще започнат да я разработват и оформят от самото начало“, обявиха от Facebook в публикация в блога си този понеделник.
„Днес обявяваме плановете си да разкрием 10 хиляди висококвалифицирани работни места в ЕС за следващите 5 години“, добавиха от компанията. Те ще бъдат заети от високоспециализирани инженери.
„ЕС разполага с редица предимства, които го правят невероятно място за инвестиции на технологичните компании – голям потребителски пазар, първокласни университети и най-важното – топ таланти“, смятат от Facebook.
Според редица анализатори новината идва в опит да се разсее общественото внимание от скандала, засегнал репутацията на компанията на Зукърбърг. Бившата служителка Франсис Хаугън изнесе вътрешни документи, уличаващи Facebook в злоупотреби. Бившият продуктов мениджър заяви, че компанията умишлено окуражава речта на омразата и знае, че платформите ѝ са използвани за разпространението ѝ, както и за дезинформация, но опитва да скрие тези доказателства.
Пред американския Сенат Хаугън добави, че приложенията на компанията „вредят на децата, поддържат разделението и отслабват нашата демокрация“, а Зукърбърг нарече думите ѝ „фалшива картина“ на социалната мрежа.
Часове след като бившата служителка разкри самоличността си, мрежата на Facebook се срина в рамките на около 6 часа в глобален мащаб.
"Да изтрия ли Facebook?": Корицата на Time, която Зукърбърг няма да хареса
След това сп. „Time“ постави изпълнителния директор на корицата си, но не в добра светлина, както през 2010, а с надпис „Да изтрия ли Facebook?“ и опции за отговор „Cancel“ и „Delete“.
Миналия месец Washington Post написа, че интересът на Facebook за създаване на „метавселена“ е част от голяма стратегия на компанията да реабилитира репутацията си пред законодателите в САЩ и да позиционира социалната мрежа по такъв начин, че тя да оформя регулацията на следващото поколение интернет технологии.
Още през юли Зукърбърг каза, че Facebook ще направи преход от „социална мрежа към компания от „метавселената“ през следващите пет години.
През 2014 г. компанията придоби Oculus – филма за разработка на слушалки за виртуална реалност. Сделката беше оценена на 2 милиарда щатски долара. Оттогава насам Facebook развива Horizon – дигитален свят, в който хората могат да се свързват чрез технологията на виртуалната реалност.
През август компанията разкри приложението Horizon Workrooms, в което колеги от различни професии могат да разговарят чрез слушалки и очила за виртуална реалност и се появяват като карикатурни 3D версии на самите себе си.
„Нито една компания няма да притежава и управлява „метавселената“. Също като интернета, нейната основна характеристика ще е прозрачността и оперативната съвместимост“, обявиха от Facebook.
Данните на 1,5 млрд. Facebook-потребители се продават в DarkNet, но това няма общо с големия срив
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: