Мистерията с рейтингите на Netflix, или защо хората предпочитат "Приятели" пред "The Crown"

Рейтингите на най-популярните филми и сериали на Netflix доскоро бяха мистерията на индустрията. Едва преди месец платформата публикува част от вътрешните си данни за гледаемостта, но по своя собствена методология - да са гледани за поне 2 минути в първите 4 седмици от премиерата или да са натрупали най-голям брой "зрителни" часове в този период.

Netflix отказват данни за гледаемостта дори на повечето продуценти на филми и сериали, което ги поставя в много неудобна ситуация, когато преговарят за възнагражденията си.

Британската аналитична компания Digital i обаче може да даде решение на този проблем. Или поне да хвърли доста по-ярка светлина към навиците на потребителите на стрийминг-гиганта.

Digital i решава да събере данни от хиляди души с абонамент в Netflix от пет големи европейски държави. Хората получават малка сума в замяна на достъп до информацията за това какви заглавия са гледали през последните месеци и колко дълго са задържали вниманието си върху тях. Netflix разрешава на всеки потребител да поиска копие от личната си статистика.

По този начин британците започват да създава собствена база данни, от която правят изводи за рейтингите на Netflix и продават докладите си на конкурентите на платформата.

Това, което никой не очаква да види, е колко сериозна е зависимостта на Netflix от постоянното желание на зрителите да си припомнят стари комедийни сериали - защото хората са склонни да "погълнат" новите им скъпоструващи оригинални продукции за отрицателно време.

В останалите дни компенсират глада си за развлечение с епизоди на "Big Bang Theory" или "Brooklyn 99", посочва "Гардиън".

Digital i е разкрила още няколко интересни зависимости:

Британските потребители на Netflix са прекарали повече време в гледане на стари епизоди от "Приятели" през 2020 г., отколкото със сезоните на скъпоструващия "The Crown" (в България HBO Go притежава каталога с всички сезони на "Приятели").

Най-популярните нови сериали през август във Великобритания са били Clickbait (гледан от 2,34 млн. профила), Hit & Run (2,1 млн. профила) и The Chair (1,64 млн. профила). Макар че тези числа са внушителни, оказва се, че не са по-високи от гледаемостта по местния ТВ-канал за филми и сериали Channel 5.

Третият сезон на сериала Sex Education излиза по Netflix в същия ден, в който се появява и корейският Squid Game.

Рейтингите на двете продукции сред зрителите в Европа се оказват равностойни - но медиите не обръщат почти никакво внимание на Sex Education, докато Squid Game привлече огромен интерес.

Сериали като Bridgerton, Afterlife и The Queen’s Gambit имат над 80% ниво на гледаемост от начало до край във Великобритания - т.е. много голяма част от зрителите са били заинтригувани да изгледат всички епизоди.

Binge-ването на сериали се е превърнало в култ - близо 1/4 от зрителите на Squid Game са изгледали всички девет епизода в рамките на 2 дни.

Мистерията с рейтингите на Netflix, или защо хората предпочитат "Приятели" пред "The Crown" - Digital i - гледаемост, рейтинги

Продукцията, която дебютира на 17 септември, явно наистина е огромен хит в Европа, а и по света. Данните на Digital i показват, че 79% от изследваните европейски потребители на Netflix, които са започнали да гледат Squid Game, са си пуснали поне още един епизод в рамките на две седмици. Половината от тях са изгледали шоуто докрай 14 дни след премиерата му.

Анализаторите демонстрират, че Netflix може да насочва вниманието на публиката, като пуска селективни данни за гледаемостта - например че Squid Game е станал най-популярното заглавие в световен мащаб, защото е гледан от 111 млн. акаунта за поне 2 минути.

И все пак Digital i показват, че навиците на хората не се променят толкова бързо - феновете на "Приятели" остават много повече от почитателите на новите оригинални продукции, които не са англоезични.


Squid Game: Корейският хит на Netflix, който се превръща във феномен на попкултурата Squid Game: Корейският хит на Netflix, който се превръща във феномен на попкултурата

Служител на Netflix разгласи "чувствителни" данни в знак на протест срещу Дейв Шапел и беше уволнен Служител на Netflix разгласи "чувствителни" данни в знак на протест срещу Дейв Шапел и беше уволнен


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Най-добрите баскетболисти в Европа идват в София

София официално бе избрана за домакин на мачове от Евролигата

16:56 - 22.07.2025
Технологии

Черното е новото черно: Кой какво може от най-новите телевизори на Samsung

Най-добрата лятна почивка може да се случи у дома с новите телевизори на Samsung

16:53 - 22.07.2025
Важно днес

Ахмед Доган призна, че ДПС е "отвлечена", и обяви началото на нова партия

Доган реши да се обърне за подкрепа и към "международната общност"

16:40 - 22.07.2025
галерия

Най-очакваните филми от фестивала във Венеция 2025

Сорентино, дел Торо, Лантимос и Бигълоу с нови филми в основната селекция

16:11 - 22.07.2025
Важно днес

Парите на София остават в "Общинска банка" след изненадващ отпор срещу Васил Терзиев

Докладът на кмета за смяна на банката беше блокиран от съветник от ПП-ДБ

15:10 - 22.07.2025
Пътуване

Забраняват на ТИР-овете да изпреварват по част от АМ "Тракия"

От 22 юли влиза в сила ново ограничение заради опасните маневри на камионите

14:42 - 22.07.2025
Важно днес

Промените в закона за еврото създават риск от административен произвол, предупреждава бизнесът

Текстовете въвеждат забрана търговците да увеличават цените, когато "това не е обосновано от обективни икономически фактори"

13:33 - 22.07.2025
Кино и сериали

"Холивудска вражда": документалният филм за конфликта между Блейл Лайвли и Джъстин Балдони вече е онлайн

В рамките на 60 минути филмът проследява съдебния конфликт между Джъстин Балдони и Блейк Лайвли, разразил се след премиерата на блокбъстъра „Никога повече“.

13:18 - 22.07.2025