Токио обяви извънредно положение заради Covid-19 само две седмици преди началото на Олимпийските игри, а това сложи край на надеждите за провеждането на световното спортно събитие пред публика на стадионите.
Досега японското правителство и МОК се бяха договорили да допуснат 50% запълване на капацитета на трибуните по време на състезанията, които ще се проведат между 23 юли и 8 август. Компромисът така или иначе беше незадоволителен - страната забрани присъствието на зрители от чужбина.
Новата заповед ще лиши Олимпиадата от каквото и да е присъствие на любители на спорта. А тихите стадиони са "може би възможно най-лошата новина за телевизионните компании, които се надяваха, че игрите ще променят тенденцията на спадащи спортни рейтинги от времето на пандемията", пише Quartz.
Отказът на организаторите в Токио да допуснат зрители на трибуните е разочароващо решение на фона на опитите на спортната индустрия да се върне към старите си методи на действие.
Присъствието на фенове по време на професионални спортни състезания придава истинската енергия на тези събития. Липсата на зрители на стадиона всъщност няма да доведе до по-голяма телевизионна аудитория заради "стерилното усещане", коментира пред медията Рик Бъртън, бивш главен маркетингов директор на американския Олимпийски комитет.
Спонсорите имат основание да се притесняват от това, че рейтингите ще са по-ниски от очакваното. Данните от всички големи спортни първенства в Америка показват спад по време на пандемията, въпреки че други услуги за забавление у дома като стрийминг-платформите и гейминг индустрията регистрираха огромен прилив на нови потребители.
Една от причините за спадащия интерес, според експертите, е именно отсъствието на феновете по време на двубоите.
Оказва се, че гледането на спорт не е същото преживяване, когато зрителят усеща липсата на живата публика.
Изследване на Kantar от САЩ показва, че 2/3 от спортните фенове признават, че гледането на любимите им първенства по телевизията по време на пандемията вече не е било толкова приятно като преди.
Атлетите също се "зареждат" от зрителите си по трибуните.
Според някои изследвания, шумът на публиката може да се отрази положително върху спортното представяне, дори да намали нивото на необходимите усилия за успех. Състезания като бягане, плуване и гребане са показали по-бавни резултати без допълнителното окуражаване на феновете. В други спортове обаче атлетите се справят по-добре, когато не играят пред публика - например в гимнастиката.
Самият факт, че Олимпийските игри ще се осъществят, е победа за телевизионните компании - състезанията бяха отложени от 2020 г. заради Covid-19, което създаде огромни проблеми заради промените в планирането. И все пак не е много сигурно дали провеждането им ще компенсира спадащия интерес - особено при липсата на един от най-важните елементи за "зрелището" на спорта.
България изпраща най-малобройната си делегация на Олимпийски игри от 85 г. насам (инфографика)
Бивш №2 в света, млад тенис талант и две голф шампионки: "Лудото семейство" Корда
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: