Facebook планира да промени името на компанията следващата седмица, съобщи технологичното издание The Verge, позовавайки се на "отлично запознат", но желаещ анонимност източник.
Причината – социалната мрежа на Марк Зукърбърг иска да прехвърли фокуса си върху изграждането на така наречената „метавселена“ – виртуална реалност, която изпълнителният директор желае да се превърне в нова алтернатива на настоящата комуникация в интернет пространството.
Информацията беше цитирана от Reuters и други световни медии, все още няма официално изявление от Facebook.
Според източника Зукърбърг ще говори за прекръстването на компанията по време на годишната ѝ конференция на 28 октомври, но новото име може да стане ясно дори по-рано. То ще отразява амбицията на Facebook да бъде „повече от социална мрежа“, пише The Verge.
Facebook създава "метавселена": Търси 10 хил. специалисти от ЕС за разработка на виртуална реалност
Технологичният гигант определя „метавселената“ като бъдеще, което ще изтрие границите между физическия и дигиталния свят. Технологията е такава, че би позволила на потребителите ѝ например да си поставят очила за виртуална реалност, чрез които да се изправят „лице в лице“ с приятел, намиращ се на хиляди километри разстояние – всичко това през интернет връзка. Компанията ще наеме 10 хиляди висококвалифицирани инженери от ЕС за следващите 5 години, които да разработят проекта.
В портфолиото на Facebook влизат приложенията Instagram, WhatsApp, Oculus и други.
Facebook вече са наели над 10 хиляди служители, които изграждат потребителски хардуер като очила за виртуална реалност. Зукърбърг вярва, че в бъдеще те ще са също толкова разпространени, колкото смарфоните. През юли той каза пред The Verge, че очаква след няколко години платформата му да направи „ефективен преход от социална мрежа към компания в центъра на „метавселената“.
Планираният ребрандинг идва малко след скандала, засегнал сериозно репутацията на компанията. Бившата служителка Франсис Хаугън изнесе вътрешни документи, уличаващи Facebook в злоупотреби. Бившият продуктов мениджър заяви, че компанията умишлено окуражава речта на омразата и знае, че платформите ѝ са използвани за разпространението ѝ, както и за дезинформация, но опитва да скрие тези доказателства.
Часове след като бившата служителка разкри самоличността си, мрежата на Facebook се срина в рамките на около 6 часа в глобален мащаб.
Според анализатори новината за „метавселената“ и ребрандинга идва в опит да се разсее общественото внимание от негативните отзиви за социалната мрежа.
"Да изтрия ли Facebook?": Корицата на Time, която Зукърбърг няма да хареса
Facebook не е първата известна компания, която ще смени името си в опит да обозначи разрастването на амбициите си. През 2015 Google се реорганизира изцяло под името на компанията-майка Alphabet, за да покаже, че е не просто търсачка, а конгломерат, в който влиза производството на самоуправляващи се автомобили и технологии за здравето.
Snapchat се ребрандира в Snap Inc. през 2016 г. и пусна първите си очила за добавена реалност Spectacles.
Новото име на Facebook е дълбоко пазена тайна, пише The Verge. Не всички ръководители са наясно с него. Възможно е наименованието да има нещо общо с Horizon. Така се казва разработвания от компанията през последните години дигитален свят, в който хората могат да се свързват чрез технологията на виртуалната реалност.
През август Facebook разкри приложението Horizon Workrooms, в което колеги от различни професии могат да разговарят чрез слушалки и очила за виртуална реалност и се появяват като карикатурни 3D версии на самите себе си.
„Метаввселената“ ще бъде големият ни фокус. Това ще е голяма част от следващата глава от развитието на интернета и на мобилния интернет“ заяви Зукърбърг пред The Verge през лятото на 2021 г.
„Метавселена“ е термин, измислен първо от автора на научнофантастични романи Нийл Стивънсън. С него 61-годишният американец описва виртуалния свят, в който хората бягат от реалния.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: