Кои са 5-те новини от седмицата, направили впечатление на някой от представителите на поколение Z* в редакцията на "Булевард България"?
Този въпрос изникна по време на коледното събиране на екипа и решихме да го превърнем в постоянна рубрика. Всяко поколение има претенцията за уникалност, но истината e, че между милениълите (1980 – 1996) и представителите на генерация Х (1965 – 1980) има много повече прилики, отколкото между всички тях и GenZ.
Затова и в следващите седмици всяка събота ще се появява личният обзор от Gen Z журналиста, който ще е дежурен през уикенда.
5-те неща, включени в него, ще засягат единствено личните му интереси, могат да не присъстват като съдържание на сайта и не е нужно да са актуални (от текущата седмица), а спрямо тайминга на осведомяването му.
Дебютът се падна на мен - Марина Сивенова (23 г.), така че да надникнем какво ми е в главата тази седмица.
Бренда Сонг и Маколи Кълкин
Преди три седмици 43-годишният Маколи Кълкин бива удостоен със звезда на холивудската Алея на славата – заради ролите му в добре познатите „Сам Вкъщи” и „Сам вкъщи 2: Изгубен в Ню Йорк”.
Филмите дадоха неистов тласък на кариерата на 10-годишния Кълкин в началото на 90-те. Това бе и отправната точка на проблемите с публичния му образ в следващите две десетилетия и показа колко тежък е товарът на Холивуд – особено, когато ти се стовари отрано.
Лошите дни отдавна са минали. Днес русокосият актьор е татко на две деца, издател и главен изпълнителен директор на Bunny Ear– уебсайт и подкаст за „сатирична поп култура“.
Децата са малки, Дакота е родена през 2021 г., а Кийрън през март тази година. Майка им е Бренда Сонг.
Поколение Z, което е следяло активно Disney Channel от периода си от втори до седми клас, си спомня Бренда от сериала “Лудориите на Зак и Коди”. Днес тя продължава да е актриса в далеч по-сериозни продукции. А междувременно, докато ние сме растяли, някъде през 2017 г. Бренда и Маколи са се запознали (на сета на комедията на Сет Грийн “Невярната съпруга”). Оттогава са заедно и дори са сгодени.
Този месец Бренда публикува кадри от обща фотосесия с Маколи, която стигна до мен едва преди дни. Като гледам реакциите, не само аз им се радвам толкова. Дори не са ми сред любимите знаменитости и никога не са били.
Снимката сякаш се явява символ на стабилност и надежда.
Стабилността в отношенията изглежда е нещо много рядко и много ценно за психически нестабилните Gen Z, белязани от травмите на модерното време.
Не е лошо да видиш, че „наркоманът от "Сам Вкъщи” и „актрисата, дето не беше толкова известна“, се справят добре. И са заедно.
Песента „Cut my Hair” на Тейт Макрей
Gen Z сякаш сме жадни за песните за раздели. Даже и тези, които не сме се разделяли скоро и нямаме какво да съпреживеем, ги пускаме на repeat.
Ако не се сещате коя е Тейт, тя е на 20 г. и в момента по българските радиа и музикални канали въртят песента ѝ „Greedy”. Аз я знам от няколко години, благодарение на предложенията на Spotify. Наскоро ме зарадва и фактът, че Тейт е приятелка с Оливия Родриго, която е далеч по-умел майстор с текстовете в същия жанр - „I wanna meet his mom. Just to tell her her son sucks”.
Както и да е, в понеделник си пуснах албумa на Тейт „THINK LATER", който е излязъл на 8 декември.
Както се подразбира от заглавието на „Cut my Hair” - Тейт пее, че иска да си отреже косата (но не го прави), да облече черна рокля и да покаже, че ,,каквото прави Тя, аз мога да го правя по-добре”.
Нужно ли е?
Може би почти всяко момиче може да се припознае в желанието да си отреже косата в по-емоционален момент.
В песента Тейт пее за фаза, в която си представя, че ще стане много по-красива с къса коса. Истината е, че не би. Формата на лицето ѝ не го позволява. Ако смятате, че греша, нека видим кога някой от екипа ѝ ще позволи подобна прическа.
И в случай, че се чудите дали още прави толкова силно впечатление коя жена е късо подстригана, дори да ѝ отива, погледнете пресния пример с Мис Франция.
Фейсбук статус с тема кой кога ще си има деца
Публикацията е доста подробна и добре аргументира всевъзможни ситуации, поради които някои хора (все още) нямат деца. На мен лично ми дойде успокояващо като я прочетох. Страхувам се обаче, че има риск да не достигне до тези, до които най-много трябва.
Кражбите на луксозни часовници в Англия
Оказва се, че има епидемия от кражби на луксозни часовници в богатите квартали на Лондон. Зачестили са случаите на въоръжени грабежи срещу хора посред бял ден.
Властите на реда вече са силно ангажирани с казуса и новото е, че им се налага да наваксват в разбирането на нишови марки, редки модели, важността на серийните номера и т.н.
Междувременно брандовете, които до момента не са споменавали проблема (най-вероятно заради страх от PR криза), са започнали да разработват различни услуги, включително платформата Enquirus на Richemond - база данни за липсващи стоки, „неутрална“ и отворена за всички луксозни марки.
Това е огромен ресурс и усилия, може би най-вече от страна на британската полиция. Сякаш няма достатъчно проблеми на света, а сега и това.
Причините са няколко. Лесните продажби на черния и на законния вторичен пазар - които се случват ,,заради алчността на магазините, които купуват тези крадени часовници”. Плюс осъзнаването на стойността на луксозните часовници сред широката общественост, с което се е повишила осведомеността и на хората с не толкова добри намерения. Към това най-много се смята, че са допринесли знаменитостите, които през годините са публикували снимки на ултра скъпите си часовници в социалните мрежи. Това стои и зад желанието на много обикновени хора да притежават подобни вещи.
Потенциалното сливане на Warner Bros. Discovery и Paramount Global
Под шапката на Warner са (HBO) Max, Cartoon Network, CNN, DC, Eurosport и още поне 90 медийни бранда. Под шапката на Paramount са едноименните студия развлекателните канали от мрежата CBS, MTV, Showtime, Nickelodeon и така нататък.
За да не влизам в подробности колко мощно сливане би било това, ако се реализира, ще дам пример, че с правилните ходове основната стрийминг услуга на всяка компания би могла да измести лидера в индустрията, Netflix.
Не би станало веднага очевидно.
И не става въпрос само за развлекателен гигант, но и за новинарски. Надявам се, че много хора си дават сметка на колко аудитории на различни възрасти може да се влияе чрез единия тип съдържание и чрез другия.
Междувременно нека видим и колко по-ожесточена ще стане битката за внимание и колко биха се променили печелившите фактори в следващите години.
За мен в момента 70% от съдържанието, от което всеки е заобиколен, е ненужно и дори зловредно.
Надеждата ми за бъдещето е, че всякакъв тип информация ще се отсява по-добре - безполезните неща ще умират почти инстантно, публиките ще мислят по-критично и летвата за качество ще се вдигне. Много.
* Поколение Z са родените между 1997 г. и 2012 г., други източници посочват и малко по-широк диапазон: 1995 г. - 2015 г.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: