Димитър Денев от ДСК е новият председател на IAB България

С пълно мнозинство Управителният съвет (УС) на Интерактив Адвертайзинг Бюро България избра Димитър Денев за свой председател. Той поема поста от Милена Мишинева, CDO & Product Strategy Director dentsu Southeast Europe, която не завърши своя мандат.

Димитър Денев е директор Маркетинг и дигитални продажби в банка ДСК и е от квотата на рекламодателите. Той е бил част от УС в период 2019 - 2020 в качеството си на Маркетинг мениджър на дигиталните канали на А1. Целият професионален опит на Денев е свързан с дигиталния маркетинг, като той е заемал отговорни позиции във Vivacom, A1 и понастоящем в ДСК.

Имаме амбицията да засилим връзката с IAB Европа и да сме проактивни по темите, които засягат пазара. Необходимо е да се заздрави силно и административният капацитет на организацията, защото в последните години тя силно се разрасна откъм нови членове и техните очаквания, както и предизвикателствата на пазара, стават все по-големи”, каза Денев.

Управителният съвет на Интерактив Адвертайзинг Бюро България се състои от 9 души, разделени на квотен принцип между медии, рекламни агенции и рекламодатели.

На 12.08. предстои Общо събрание на Сдружението, на което Милена Мишинева, представител на Dentsu, ще бъде освободена, а на нейно място да бъде избран нов член на УС от квотата на агенциите. Следваща стъпка е УС да обяви конкурс за овакантения пост на изпълнителен директор на Сдружението.

IAB България е част от Interactive Advertising Bureau - най-голямото глобално сдружение на медии, рекламни агенции,

Технологични компании и рекламодатели, отговорни за дигиталния бизнес по света. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Всички те участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия.

Последният доклад за дигиталния пазар на IAB показва, че европейският пазар на дигитална реклама е нараснал с 30,5% през 2021 до 92 милиарда евро. През 2021 г. всички пазари са отбелязали двуцифрен ръст на годишна база.

Въпреки, че местният пазар също расте, България остава много назад спрямо бюджета за интернет реклама, който се инвестира в дигитална среда на европейско ниво. Средно това са 115 евро на глава от населението, за Великобритания са 481 евро, Норвегия 330 евро, а у нас едва 12 евро. “За нас е важно тези пари да остават в местните медии и ще работим за една по-конкурента среда и развитие на пазара”, каза още Димитър Денев.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Поддръжници на "Ислямска държава" взеха за заложници охранители от руски арест

Това се случва в южната руска област Ростов

11:01 - 16.06.2024
Важно днес

Христо Иванов: Борисов ще направи правителство не защото го иска, а защото е принуден

"Пеевски е това, което е, главно със силата на нашите слабости"

21:07 - 15.06.2024
Важно днес

В БСП извадиха дългите ножове срещу Корнелия Нинова

Част от най-близките хора на лидерката, която подаде оставка, вече се обърнаха срещу нея

19:38 - 15.06.2024
Култура

TikTok кара младите да четат, но на английски. Европейските издатели не са доволни

Все повече читатели търсят издания в оригинал, а това е проблем за книжния пазар

18:00 - 15.06.2024
Важно днес

САЩ изпращат нова хуманитарна помощ за 1,5 млрд. долара на Украйна

Вашингтон изпраща помощи, насочени към енергийния сектор и градската сигурност в Украйна

17:40 - 15.06.2024