Технологии, маркетинг, стаж – когато вижда всичко това в една обява, за Невена Стоева няма съмнение, че това е възможността, която търси.
Завършила специалност „Социология“, амбицията ѝ е да попадне в голяма компания, в която ще може да практикува маркетинг в истинския смисъл на думата – да анализира данни, да сегментира и таргетира потребители. Технологиите също не са ѝ чужди – от малка се интересува от тях, постоянно чете ревюта, а приятелите ѝ редовно се съветват с нея, когато трябва да си купят телефон.
Затова когато вижда обява за стажантската програма на Yettel, с позиция именно в маркетинг отдела, няма колебание, че това е мястото за нея.
Това лято телекомът отново отваря стажантската си програма Hub by Yettel – до 11 септември студенти в 3-и и 4-и курс и млади специалисти могат да кандидатстват за различни стажантски позиции на Yettel.bg. В рамките на една година стажантите работят по конкретни проекти, трупат ценен практически опит и имат възможност да станат постоянна част от екипа.
Избират я за отдел „Customer value management“. „Да обясня какво работя е най-сложната част от работата ми“, шегува се Невена. Казано накратко, те са хората, които анализират данните за потребителя и на тази база преценяват на кого какво би се харесало.
„Целта е на всеки клиент да предложим най-добрата услуга в точния момент и по най-правилния начин“, добавя тя. Харесва ѝ, защото в това има психология, социология, умение да четеш данни и не на последно място, щипка усет и познание за човешката природа.
Нужно е цяло село, за да отгледаш стажант
Първата стъпка е да научи основите. „Всеки от екипа даде по малко от себе си за моето развитие – учиха ме какви са бизнес правилата, как се пишат текстове, как се контактува с клиенти, как се прави анализ на данни – буквално от всеки си взех нещо важно“, казва Невена. Така поговорката, че е нужно цяло село, за да отгледаш дете, намира корпоративната си перифраза – нужен е цял отдел, за да отгледаш стажант.
В първите дни активно участва в разписването на текстове за директен маркетинг и изпращането на пуш нотификации. През цялото време работи наравно с останалите, което не остава незабелязано. Късметът обаче също си казва думата.
Три месеца, след като започва стажа си, в отдела се освобождава позиция. „Усещах, че ми дават по-специфични задачи, нетипични за моя профил. Явно обаче се справях добре с тях, защото ми предложиха именно нея“, разказва Невена. Така от стажант става постоянна част от екипа.
Днес, близо две години, откакто за първи път идва в Yettel, проектите, по които работи, са много по-отговорни – разчита данните и прави анализи с цел пускане на нови продукти и подобряване на сегашните. Сред основните ѝ отговорности е планирането на кампании, свързани с Yettel TV и бизнес клиентите.
На въпроса има ли смисъл младите хора да карат стаж, ако могат директно да започнат работа, отговаря, че стажът е чудесен начин да получиш допълнителни знания. „Не че не можеш да скочиш директно, но той е измислен именно за да имаш до себе си хора, от които да се учиш“, казва Невена.
Точно както го правят хората в екипа, в който попада – не само я учат на бизнеса, но я променят и като характер. „Бях много невротичен човек, който скача в задачите, за да ги свърши по-бързо. Но доброто планиране изисква време. Сега съм много по-уравновесена, премислям нещата, за да ги планираме по най-добрия начин“, казва тя.
Клишето „На работа е скучно“
„Живее едно остаряло разбиране, че в компаниите е скука. От много мои познати и дори от професорите ми в университета съм чувала, че сериозната, 8-часова работа е нещо много страшно. Трябва да стоиш затворен, да работиш и да си спазваш работното време до секундата“, спомня си Невена. Не вижда обаче това в Yettel – „работата е готина, с колегите сме приятели и като цяло, сме много свежи“.
Митът, че на работа е скучно, не е единственият, с който се сблъсква. Като представител на поколението Z, е чувала какво ли не за себе си. „Най-глупавото клише е, че не сме лоялни на компанията и сме склонни да си тръгнем само защото някой ни е погледнал накриво“, казва Невена и категорично не е съгласна. „Ние сме амбициозни млади хора. Ако отсреща се отнасят добре с нас и ни ценят, всеки от нашето поколение ще си стои на мястото и ще дава най-доброто от себе си“.
Така стига и до най-важния урок, който научава за професията – ако вършиш работата си, както трябва, и си на правилното място сред правилните хора, ще бъдеш оценен. На езика на поколението Z – „трябва да работиш здраво, но умно и резултат винаги ще има“.
Този принцип следва и в хобитата си, едно от които е сгъването на оригами. Запалва се случайно, когато на благотворителна инициатива вижда хиляди жерави от хартия. „Взимаш хартийката в ръка и започваш да сгъваш – котка, слон, жираф. Гледаш клипчета и се мъчиш“, признава Невена. Отскоро се бори с дракон – най-сложната фигура, която някога е правила. „За щастие в реалния живот не ми се случва, боря се с тях само на хартия“, усмихва се тя.
Yettel търси новите таланти в телекомуникациите
Момичетата, които избраха България, за да се развиват в телекомуникациите
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: