Първата дигитална държава. Последните снимки на хора преди самоубийство са "щастливи": краят на рекламния фестивал Cannes Lions Снимка: © Cannes Lions

Завърши 70-ото издание на най-престижния рекламен фестивал Cannes Lions. В него кампаниите са оценени по критериите творчество, ефективност и иновация в глобалната рекламна, маркетингова и комуникационна индустрия.

Ето и тазгодишните победители от последния ден на фестивала в съответните категории:

Промяна, Стъклен Лъв (Glass: The Lion for Change)

Категория, оценяващата кампаниите, които имплицитно или експлицитно засягат проблемите на неравенството или предразсъдъците между половете.

162 кандидати, 14 в шортлиста, 3 кампании, отличени с "Бронзов лъв", 2 със "Сребърен лъв", 1 със "Златен лъв" и голямата награда (Grand Prix).

Големият победител е "Knock Knock“ на Националната полицейска агенция в Корея. Агенцията е Cheil Worldwide Сеул.

През последните осем години домашното насилие в Южна Корея се е увеличило със 718%.. Междувременно само 2% от случаите са докладвани на полицията. Това се дължи на много фактори, но най-критичният е, че хората, които се чувстват несигурни да съобщят на някого, са принудени да споделят пространството на дома си с насилника. Прозрението в кампанията е, че жените са уплашени да не бъдат по-жестоко нападнати от насилниците си, ако те разберат, че се подава подобен сигнал.

Корейската полиция и Cheil Worldwide Сеул ряботят заедно, за да създадат нова система, даваща на жените възможност да изпратят тихо съобщение с морзов код, което известява властите и им позволява достъп до камерата на телефона. Така обаждащият се е изложен на най-малък възможен риск.

Фантастична технологична идея, която може да се интегрира в световен мащаб.

Титаниев Лъв (Titanium Lions)

157 кандидати, 13 в шортлиста, 3 титаниеви "Лъва", от които 1 голям победител.

"The First Digital Nation" на Правителството на Тувалу и агенция The Monkeys.

С нарастващото ниво на световния океан държавата Тувалу е изложена не само на риск да загуби земята си, но и целия си статут на държава. The Monkeys работят с националното правителство на страната, за да обявят бъдещия ѝ статут на дигитална нация пред ООН, успешно изменяйки закона, който посочва че една държава се нуждае от земна територия. Така Тувалу подсигури суверенитета си и осигури среда, в която бъдещите поколения да могат да опознават историята и корените си.

„Това е много повече от творческа или технологична идея. Не става въпрос дори за изпълнение за еднократно решение. Тук виждаме признание, политика и запазване на БВП. Това е и шанс за създаване на нови прецеденти за десетки други страни, изправени пред подобно положение.", каза президентът на журито на категорията, Дейвид Дрога.

Филм (Film)

1689 кандидати, 118 в шортлистата, 25 с бронз, 16 със сребро, 10 със злато и 2 големи награди.

В тази категория има и българска кампания в шортлистата. Това е рекламата "Нямам какво да избера" на Fashion Days и агенцията Human.

До момента единственият "Лъв" за българска кампания принадлежи на McCann София за "Fly with a Book".

Единият голям победител в категория "Филм" тази година е "R.I.P. Leon" на Apple.

Изпращали ли сте някога съобщение, за което моментално след изпращането сте съжалявали? Това чувство на съжаление и неудобство вдъхновява вътрешномаркетинговия екип на Apple за, "R.I.P Leon“. Виждаме гущера Леон, привидно мъртъв. Лошите новини трябва да бъдат съобщени на собственика му. Много горчиво съобщение за изпращане. Секунда след изпращането му обаче Леон се съживява.

Ако не сте видели особено смисъл в горепосочената кампания, тази със сигурност ще ви спечели- другият голям победител е "The Last Photo" на ITV и Calm.

"The Last Photo" не се забравя, ако веднъж изгледате клипа. Темата за самоубийството често се представя чрез опасни стереотипи, които не носят решения.

Кампаниите за осведомяване, свързани с проблемите на психичното здраве, винаги са предизвикателство. Разговорът за самоубийството е обвит в табута и стигми. "The Last Photo" е проект, който ни напомня, че можем да променим не само начина, по който виждаме и говорим за самоубийството, но ако го направим - може и да помогнем за предотвратяването му. Кампанията хвърля нова светлина върху това колко малко разбираме предупредителните знаци, че някой около нас може би има нужда от помощ.

Голяма награда за доброта (Grand Prix for Good)

Победителят е "Anne de Gaulle" на Фондация Ан дьо Гол и агенция Havas Париж.

Фондация Ан дьо Гол не е широко позната на обществото, въпреки грижата и подкрепата за хора с проблеми с неврологичното развитие. Havas Париж се намесва, за да помогне. Шестото най-натоварено международно летище Шарл дьо Гол в Париж е кръстено на бащата на Ан. Рекламната агенция и фондацията работят заедно, за да преименуват временно мястото на "Летище Париж-Ан дьо Гол“, като привличат вниманието към факта, че един на всеки шестима души живее с увреждане и има необходимост от подходяща подкрепа и информираност.

Устойчиво развитие (Sustainable Development Goals Lions)

615 кандидати, 52 в шортлиста, 10 кампании, отличени с "Бронзов лъв", 8 със "Сребърен лъв", 2 със "Златен лъв" и голямата награда (Grand Prix).

Големият победител е "Where to Settle" на Mastercard. Агенцията е McCann Полша.

Руската инвазия в Украйна принуди една четвърт от хората да напуснат страната си през първия месец, Mastercard и McCann Полша се намесват, за да помогнат на хуманитарната криза. Компаниите стигат до прозрението, че малките полски градове предлагат по-големи възможности за разселените хора. Така бива проектирано приложението Where to Settle, което предоставя на всяко семейство информация за това какво предлага всяко място, помагайки им да започнат отново възможно най-лесно.

Cannes Lions рекламен фестивал Букети със секс играчка. Gen Z, които мразят рекламите, ги търсят: още победители от рекламния фестивал Cannes Lions

Cannes Lions, лъвове, рекламен фестивал в Кан Подсъзнанието ви избира храна вместо вас. Пътят на Световната купа до Аржентина: краят на рекламния фестивал Cannes Lions наближава

Рекламен фестивал Cannes Lions 2023, победители ден 2 Незрящ става спортен коментатор, дигитализирана африканска азбука: още победители от рекламния фестивал Cannes Lions

Cannes Lions, рекламен фестивал в Кан 2023 победители, радио, принт, външна реклама, фарма, здраве Вестник във вестника, иновативно приложение за болни от Паркинсон: първите наградени на рекламния фестивал Cannes Lions


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Човек от партиите на Бареков и Иван Гешев учредява "Трети март" и нарече Румен Радев "неформален лидер"

Преди месец президентът се разграничи и заговори за "измамници"

18:16 - 20.12.2025
Важно днес

Тръмп изчезна от официалните документи "Епстийн" за сметка на редактирани снимки с Бил Клинтън

В разсекретната нова порция документи се виждат още Мик Джагър, Майкъл Джексън, Ричард Брансън и други, но не и Тръмп

17:09 - 20.12.2025
Живот

Книгите на 2025 година, препоръчани от Барак Обама

За едно от заглавията казва, че е "пристрастен"

16:31 - 20.12.2025
Спорт

Историческо българско представяне и пето място за Малена Замфирова на Световната купа в Давос

За първи път четирима българи стигнаха до осминафиналите

14:56 - 20.12.2025
Важно днес

Спират шести блок на АЕЦ "Козлодуй" заради повреда

Няма отделяне на замърсяващи вещества в околната среда

14:15 - 20.12.2025
Важно днес

Туристът, паднал в пропаст при връх Вихрен, е загинал (Обновена)

Мъжът се е подхлъзнал и паднал по източния склон на пътя за Вихрен.

13:42 - 20.12.2025
Важно днес

Невиждан успех за българския сноуборд в Давос

Българските състезатели записаха изключително силно представяне в Световната купа по сноуборд

13:33 - 20.12.2025
Коледен булевард

Зимна приказка от захар: бисквити, които рисуват Коледа - рецепта

Dr. Oetker ви предлага тази класическа рецепта, идеална за украсяване, споделяне или просто за онзи момент, когато ви се прииска още една малка сладост.

11:17 - 20.12.2025