Вестник във вестника, иновативно приложение за болни от Паркинсон: първите наградени на рекламния фестивал Cannes Lions Снимка: © Cannes Lions

Вече са ясни първите победители от 70-ото издание на най-престижния рекламен фестивал Cannes Lions. Рекламите са оценени по критериите творчество, ефективност и иновация в глобалната рекламна, маркетингова и комуникационна индустрия.

Ето и тазгодишните победители в съответните категории:

Принт (Print & Publishing Lions)

717 кандидати, 59 в шортлистата, 22 кампании, отличени с "Бронзов лъв", 11 със "Сребърен лъв", 4 със "Златен лъв" и голямата награда (Grand Prix)

Големият победител в категорията е "Newspaper Inside The Newspaper" на водещия всекидневен ливански вестник Annahar. Идеята е на агенция Impact BBDO.

Кампанията насочва вниманието към катастрофата, засегнала издателите и медийните къщи в Ливан, които се борят за оцеляване. Страната е жертва на икономическа криза вследствие на корумпирана политическа система. Специалното издание, озаглавено "Newspaper Inside The Newspaper", излезе за годишнината от смъртта на главния редактор на Annahar Гебран Туени. Той е убит през 2005 г. след взрив на кола бомба, докато пътува към редакцията на вестника. Това е седмото от поредица политически убийства в страната в тази година.

До момента медийната криза в Ливан е довела до закриването на десетки издания, както и до уволнението или смъртта на хиляди журналисти. С "Newspaper Inside The Newspaper" Annahar наруши мълчанието, наложено върху националните медии, като отдели място във вестника за журналистите, работили в закритите издания и продължаващи борбата за свобода на медиите в Ливан.

„За Annahar не е достатъчно просто да кажем, че подкрепяме свободата на печата. Трябва да го докажем. И какъв по-добър начин да го направим от това да съживим някои от публикациите, които бяха цензурирани.", каза Найла Туени, настоящият главен редактор на вестника.

Външна реклама (Outdoor Lions)

1726 кандидати, 111 в шортлистата, 47 отличени с бронз, 27 - със сребро, 13 - със злато и големият победител.

"A British Original" е дебютна кампания от агенцията Uncommon за авиокомпанията British Airways и вече спечели най-престижната награда за външна реклама в индустрията.

Кампанията изследва десетките причини, които карат хората пътуват – независимо дали е, за да се видят с близките си, по работа, за почивка или искат да се потопят в различна култура. Виждаме поредица от билбордове, съсредоточени във въпроса, който пътниците чуват често: Каква е целта на вашето посещение?

Вместо стандартен отговор, изображенията представят остроумни, искрени и най-общо казано човешки реакции.

Радио и аудио (Radio & Audio Lions)

Категория, почитаща творчеството, свързано със звука - рекламата, която предава посланието на марката чрез превъзходство в аудиото, звуковата иновация или превъзходното разказване на истории.

622 кандидати, 61 в шортлистата, 11, отличени с бронз, 7 със сребро, 3 със злато и 3 големи награди. Тук по изключение са три, защото са спечелени от една и съща кампания.

"Phone It In" донесе трите Grand Prix статуетки на новозеландския мобилен оператор Skinny и агенция Colenso BBDO.

Skinny носи репутация на оператор, който винаги търси начин да спести пари на клиентите си. За последната си кампания, вместо да плаща на знаменитости, за да участват в рекламите му, брандът включи обикновените хора по неочакван начин.

Първо Skinny поставя 34 сценария на различки локации под формата на билбордове, ракети (city light), скролери и други външни рекламни носители. Всеки сценарий е контекстуално свързан с местоположението и включва телефонен номер, отвеждащ до телефонен секретар. Какво правят хората? Обаждат се на номера и просто прочитат сценария на глас. Записите са събрани и пуснати като радио реклами.

Резултатът: 2560 радио реклами или най-общо мащабна външна реклама, прераснала в радио реклама с уникална по рода си ефективност.

Фарма (Pharma Lions)

Категорията, която отличава творческите комуникации във фамацевтичната индустрия и услуги, които вдъхват живот на науката и иновациите.

319 кандидати, 20 кампании, допуснати до шортлистата. 6 отличени с "Бронзов лъв", 6 със "Сребърен лъв", 2 със "Златен лъв" и един голям победител (Grand Prix).

Големият победител тук е "Scrolling Therapy" на базираната в Бразилия мултинационална фармацевтична корпорация Eurofarma. Кампанията е дело на Dentsu Creative.

Продуктът е иновативен дигитален инструмент под формата на мобилно приложение, което позволява на пациенти с болестта на Паркинсон да използват социалните мрежи, като подават команди чрез лицеви изражения.

Здраве и уелнес (Health & Wellness Lions)

Категория, посветена на личното благополучие. Рекламите тук трябва да демонстрират креативен подход към потребителското здравеопазване, популяризирането на продукти и услуги без рецепта. Гледат се и кампании, които образоват обществеността, така че да улесняват проактивната лична грижа.

1158 допуснати кандидатури, 91 в шортлистата, 17 отличени с бронз, 13 със сребро, 6 със злато и големият победител.

"The Last Performance" взе голямата награда в тази категория. Рекламодател е новозеландската застрахователна компания Parners Life. Агенцията е Special.

Partners Life безпроблемно се интегрира в най-популярния криминален сериал в страната "The Brokenwood Mysteries". Във всеки епизод някой умира и се озовава в моргата, където установяват причината за смъртта му. И така, след последната сцена и преди надписите на всеки епизод от сезона, мъртвите герои се събуждат и разговарят със зрителите, като разсъждават върху живота и смъртта си и подчертават важността на застраховката живот.

Здраве, добра кауза (Lions Health Grand Prix for Good) - Допълнителна категория, съвместна с Обединените нации

В тази допълнителна категория се отличава само един голям победител от горната категория.

Кампанията, избрана тук, е "Working with Cancer" на института по лечение и изследване на рак в Ню Йорк Memorial Sloan Kettering (MSK), основан през 1884 г. Агенцията е Publicis Conseil.

Повечето хора, диагностицирани с рак, се притесняват да споделят с работодателите си заради опасението, че ще изгубят работата си или ще бъдат възприети като слаби и негодни за позицията си.

Какво прави "Working with Cancer"? Това е обет, който вече много от най-големите компании по света са дали - Disney, Google, L'Oréal, Walmart, McDonald's, Meta, Microsoft, Nestlé, PepsiCo, Toyota, Unilever и други.

Ангажиментът подсигурява работата и заплатата на служители, страдащи от рак, поне за една година - за да могат да се съсредоточат върху лечението си; предлага кариерна подкрепа на всеки служител, след като се върне на работа, за да му съдейства да прецени дали иска да продължи или да опита нещо различно - в зависимост от способностите си след лечението; осигурява на засегнатите служители вътрешна общност от обучени доброволци, които да им предоставят морална подкрепа и още.

Cannes Lions рекламен фестивал Букети със секс играчка. Gen Z, които мразят рекламите, ги търсят: още победители от рекламния фестивал Cannes Lions

Cannes Lions 2023, рекламен фестивал в Кан, победители Първата дигитална държава. Последните снимки на хора преди самоубийство са "щастливи": краят на рекламния фестивал Cannes Lions

Рекламен фестивал Cannes Lions 2023, победители ден 2 Незрящ става спортен коментатор, дигитализирана африканска азбука: още победители от рекламния фестивал Cannes Lions

Cannes Lions, лъвове, рекламен фестивал в Кан Подсъзнанието ви избира храна вместо вас. Пътят на Световната купа до Аржентина: краят на рекламния фестивал Cannes Lions наближава

рекламен фестивал в Кан 2023, cannes lions 10 реклами, състезаващи се в 70-ия рекламен фестивал "Cannes Lions"


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

От "Корал" до Пашата: Скандалът с документите на Кирил Петков и взаимните обвинения

Кирил Петков замеси Румен Николов-Пашата в скандала с предполагаемите фалшиви подписи

10:29 - 29.04.2024