Незрящ става спортен коментатор, дигитализирана африканска азбука:  още победители от рекламния фестивал Cannes Lions Снимка: © Cannes Lions

Вече са ясни победителите от втория ден на 70-ото издание на най-престижния рекламен фестивал Cannes Lions. Рекламите са оценени по критериите творчество, ефективност и иновация в глобалната рекламна, маркетингова и комуникационна индустрия.

Ето и тазгодишните победители в категориите, обхващащи развлечение и занаятчийство:

Развлечение, спорт (Entertainment Lions for Sport)

Тази категория почита силата на спорта и електронните спортове при свързването на хората и марките.

543 кандидати, 40 в шортлистата, 9 кампании, отличени с "Бронзов лъв", 7 със "Сребърен лъв", 3 със "Златен лъв" и голямата награда (Grand Prix).

Големият победител е "Dreamcaster" на бранда за бира Michelob ULTRA и рекламната агенция FCB (Foote, Cone & Belding).

Основно поради скоростта си, баскетболът е предизвикателство за общността на незрящите и хората с увредено зрение. Michelob ULTRA и FCB обединяват сили, за да осигурят достъпна, иновативна технология, която помага на тези хора да се насладят и да изживеят баскетбола както никога досега. Те канят Камерън Блек, който не вижда, да бъде коментатор на мач на "Ню Йорк Никс" - на живо по телевизията.

Развлечение (The Entertainment Lions)

Развлечение, гейминг (Entertainment Lions for Gaming)

Тук победителят е взел голямата награда в две категории - Развлечение (681 кандидати, 60 в шорлистата) и Развлечение, гейминг (539 кандидати, 43 в шорлистата), която е посветена на свързването на хора и брандове чрез гейминг.

Двойният награден е "Clash from the Past" на известното мобилно приложение Clash of Clans. Агенцията е Wieden + Kennedy.

Чудите ли се кой би повярвал, че тази игра е на 40 години, когато в действителност е на 10? Мнозина. Фалшивата 40-а годишнина на Clash of Clans бе подкрепена със страшно реалистични доказателства като пълнометражен документален филм, показващ невижданите три десетилетия игри, разменни карти (подобни на "Ю-Ги-О") и дори зърнена закуска, изкупена от интернет като тоалетна хартия по време на COVID-пандемията.

Въпреки че играта, която е под формата на мобилно приложение за iOS, е пусната през 2012 г., Wieden+Kennedy е имала за цел да придърпа феновете ѝ, като им насади четири десетилетия от фалшиви знания, в които играта съществува от 1982 г. Освен мини документалния филм, екипът зад кампанията дори установява някои бранд партньорства, за да изплете още повече достоверна мрежа от заблуди.

Дизайн (Design)

876 кандидати, 70 в шортлистата, 18 с бронз, 10 със сребро, 5 със злато и големият победител.

Голямата награда отиде при "ADLaM - An alphabet to preserve a culture". Кампания на Microsoft и агенцията McCann Ню Йорк.

Пулаар, езикът на народа Фулани от Западна Африка, се говори от над 40 милиона души, но през по-голямата част от историята той не е имал азбука. Решени да запазят родния си език, през 1989 г. братята Ибрахима и Абдулайе Бари създават ранна версия на азбука, която наричат ADLaM - в ръкописна форма. И все пак остава необходимостта от дигитализиране на азбуката, за да може да се използва за комуникация чрез технологии, давайки възможност на хората от Фулани да прогресират в бизнес и личната комуникация.

Така братята Бари започват да работят с Microsoft през 2018 г., което през април 2023 г. води до обновяването на азбуката в ADLaM Display, еволюцията на Пулаар, разработена в партньорство с McCann Ню Йорк и достъпна в пакета Microsoft 365.

Дигитално занаятчийство (Digital Craft)

Категория, посветена на технологичното творчество.

545 кандидати, 51 в шортлистата, 9 с бронз, 7 със сребро, 3 със злато и голямата награда.

Големият победител тук е "Never Done Evolving Feat Serena" на спортния гигант Nike и студиата AKQA (Мелбърн, Портланд и Сао Пауло) .

За 50-ата годишнина на Nike спорният бранд и AKQA се връщат назад във времето, за да създадат сблъсък между тенис легендата Серина Уилямс от първия ѝ турнир от Големия шлем на US Open през 1999 г. и мача ѝ на Откритото първенство на Австралия през 2017 г. Целта е била да се разбере как Серина е стигнала до мястото, на което е в настоящето, и как би продължила да предизвиква бъдещето.

Машинното обучение успява да моделира стила ѝ на игра - вземане на решения, избор на удар, реактивност, възстановяване и гъвкавост - въз основа на архивни записи. Надграждайки техниката vid2player, разработена от Станфордския университет, Nike успява да вдъхне живот на моделите на Уилямс.

Индустриално занаятчийство (Industrial Craft)

860 кандидати, 54 в шортлистата, 22 с бронз, 16 със сребро, 11 със злато и голямата награда.

Победителят е "My Japan Railway" на японската железопътна група JP Group (Japan Railways Group) и агенцията Dentsu. Inc.

Влаковите линии, управлявани от японската железопътна група, формират гръбнака на инфраструктурата за обществен транспорт в Япония. Чрез мрежата си из цялата страна те не само помагат на японското общество в продължение на 150 години, но остават и неразделна част от всекидневието. Хората обаче ,,започват да ги приемат за даденост".

За да се справят с проблема, Dentsu и японската железопътна група разработват план за повторно свързване на Japan Railway с клиентите по емоционален път. Използват факта, че само 6% от японците са посетили всичките 47 префектури - административните единици, на които е разделена страната. И така кампанията се устремяват да увеличи интереса към вътрешните пътувания и да внесе елемент на забавление в пътуването с влак.

Развлечение, музика (Entertainment Lions for Music)

Категория, посветена на творческите музикални сътрудничества и брандираното музикално съдържание.

386 кандидати, 28 в шортлистата, 8 с бронз, 5 със сребро, 3 със злато и два големи победителя - единият в "Брандирано музикално съдържание - "Съвършенство в музикален видеоклип" и другият "Предизвикателства и пробиви > Многообразие и включване в музиката".

Единият от победителите е музикалното видео "Beautiful Life“ на режисьора на продуцетската компания Smuggler Филип Юманс за британския инди рок и сол певец Майкъл Киванука. Визуален фон на песента на Киванука е игра на руска рулетка. Хората, които играят, са на ДМТ - един от най-силните халюцигенни наркотици. Юманс преплита гледните точки на четирима тийнейджъри, всеки от които преживява живота си на лента, преди да дръпне спусъка.

Видеоклипът е заснет на лента във формат 16 мм. Поглъщащият подход на Юманс създава смели, динамични и клаустрофобични сцени, докато камерата по време на всяка ретроспекция носи носталгично и реалистично усещане.

The Greatest, Apple, реклама, Международен ден на хората с увреждания

Другият победител, "The Greatest“, демонстрира ангажимента на Apple към достъпността. Проектът започна преди Международния ден на хората с увреждания през декември 2022 г.

Филмът има за цел да повиши осведомеността за няколко технологични иновации в помощ на хората със зрителни, слухови, двигателни или когнитивни увреждания.

"The Greatest" проследява живота на седем невероятни човека, като представя и ново отношение към изобразяването на уврежданията.

Филмово занаятчийство (Film Craft)

1537 кандидати, 121 в шортлистата, 30 с бронз, 17 със сребро, 8 със злато и голямата награда.

Големият победител тук е късометражният филм към песента на рапъра Кендрик Ламар и Тейлър Пейдж "We Cry Together" - продукт на американската развлекателна компания pgLang, основана от Кендрик Ламар и Дейв Фрий през 2020 г.

Дуетът е един от най-обсъжданите в бранша, а клипът разми границите между музика, театър и поезия. Песента "We Cry Together" бе похвалена за ,,бруталната си честност, суров диалог и невероятна динамика". Филмът е режисиран съвместно от Ламар, Джейк Шрайер и Дейв Фрий. Публиката вижда Ламар и Пейдж да играят своите части от песента в страстен, нефилтриран спор, докато преминава денят. Със сигурност и начинът на заснемане, и цялостното боравене със светлина са допринесли за решението на журито.

Cannes Lions рекламен фестивал Букети със секс играчка. Gen Z, които мразят рекламите, ги търсят: още победители от рекламния фестивал Cannes Lions

Cannes Lions 2023, рекламен фестивал в Кан, победители Първата дигитална държава. Последните снимки на хора преди самоубийство са "щастливи": краят на рекламния фестивал Cannes Lions

Cannes Lions, лъвове, рекламен фестивал в Кан Подсъзнанието ви избира храна вместо вас. Пътят на Световната купа до Аржентина: краят на рекламния фестивал Cannes Lions наближава

Cannes Lions, рекламен фестивал в Кан 2023 победители, радио, принт, външна реклама, фарма, здраве Вестник във вестника, иновативно приложение за болни от Паркинсон: първите наградени на рекламния фестивал Cannes Lions


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Никола Минчев отрича да има нещо общо с казуса с подписите за "Корал"

Прокуратурата призна, че от август 2023 г. се занимава с казуса

14:32 - 29.04.2024
Важно днес

"Политиката може да е брутална". Най-младият първи министър на Шотландия подаде оставка

Хумза Йосаф положи клетва точно преди 13 месеца

14:17 - 29.04.2024
Технологии

Няма ляво, няма дясно - Huwei FreeClip и синия океан от възможности 

Дизайнът не е случаен – този модел попада в нова категория - т.нар. open fit

13:00 - 29.04.2024
Важно днес

Отказва ли се Санчес от премиерския пост след разследването за корупция срещу жена му

Премиерът на Испания обяви своето решение, след като пет дни спря да изпълнява публичните си задължения

12:22 - 29.04.2024
Важно днес

От "Корал" до Пашата: Скандалът с документите на Кирил Петков и взаимните обвинения

Кирил Петков замеси Румен Николов-Пашата в скандала с предполагаемите фалшиви подписи

10:29 - 29.04.2024