Търси се: репортер, който да отразява само Тейлър Суифт.

Тази обява за работа е съвсем реална. Най-голямата вестникарска група в Съединените щати, която издава USA Today, е на път да разчупи всички стереотипи за журналистическата професия.

Медийната група Gannett е готова да назначи и отделен репортер, който да следи събитията около друга икона на поп музиката - Бийонсе.

Журналистът, който се интересува от офертата за ресора "Тейлър Суифт", трябва да "енергичен автор, фотограф и професионалист в социалните мрежи".

От него/нея се изисква да умее да "утолява безспорната жажда за всичко, свързано с Тейлър Суифт, с непрекъснат поток от съдържание през различните платформи".

"Базата от фенове на Суифт достигна до безпрецедентни висоти - а с нея и значимостта на музиката и увеличаващото се нейно наследство", се казва в мотивите на издателите на USA Today.

Действително, Тейлър Суифт се превръща в икономически феномен през последните години - американското ѝ турне чупи рекорди по приходи, тя стана първата жена с над 100 млн. месечни слушатели в Spotify и продължава да оглавява класациите с презаписите на албумите си.

Предварителните продажби на билетите за концертния филм по турнето ѝ Eras вече събраха над 26 млн. доларa - a до премиерата му остава още един месец. Въпреки това предложението за работа беше посрещнато със смесени реакции - от признание за оригиналния подход до критика срещу политиката на Gannett.

Издателите на USA Today отчитат всичко това:

"Репортерът, отразяващ Тейлър Суифт, ще разбирае защо влиянието на поп звездата не спира да се увеличава, какво означава фен базата ѝ в поп културата и какъв ефект има тя в света на музиката и бизнеса. Търсим човек със собствен глас - но не с предубеждения - който може бързо да култивира национална аудитория с интелигентно съдържание, направено така, че да отговаря на изискванията на читателите", пише още в обявата.

Журналистът ще отразява най-важните моменти от оставащите концерти от турнето Eras, което означава, че ще трябва да пътува по цял свят.

Изискванията включват поне 5 години журналистически опит, резюме, мотивационен видеоклип, в който кандидатът ще обясни подхода си към задачата, и 4-8 работни материали.

Заплащането ще е в обхвата на 21,63 - 50,87 долара на час.

Предложението на издателската група провокира недоволство сред синдиката на журналистите в САЩ NewsGuild, които обвиняват компанията за това, че пренасочва фокуса на медиите към масовата култура, докато в последните три години е съкратила 47% от професионалния си персонал.

Други смятат, че издателите на USA Today се опитват да вдигнат онлайн-аудиторията си, като се захранват със съдържание, свързано с най-търсената в момента популярна личност.

Групата издава и вестникът The Tennessean, базиран в Нашвил, където Тейлър Суифт се мести на 13-годишна възраст и поставя началото на музикалната си кариера.

Директорът на курс по журналистика в Университета Сиракюз Ерик Гроуд все пак коментира, че този профил може да се окаже с особена добавена стойност, ако репортерът създава сериозни статии извън обичайните концертни новини.

Това не е и първият случай, в който голяма медия отделя ресурси за един конкретен човек - ESPN например наемат журналист, който да отразява само баскетболната легенда ЛеБрон Джеймс.

Най-четените теми в дадено издание невинаги са тези, които засягат теми от най-голям обществен интерес. Но инвестициите в качествено писане по извънредно популярни теми би могло да доведе читателите и до сериозни и задълбочени журналистически материали - стига те да не бъдат пренебрегвани от издателите.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Дълъг уикенд за учениците: 17 и 20 май са неучебни дни заради матурите

Дните, в които се провеждат изпитите, са неучебни, но работни

18:14 - 16.05.2024
Текстове от партньори

Новият HUAWEI Pura 70 Ultra е начело в класацията на DXOMARK за смартфон камери

Новият флагман на Huawei е най-модерният смартфон за мобилна фотография, предлаган в момента на пазара.

17:46 - 16.05.2024
галерия

Роуд шоуто на подкаста "Европеец" събра в София евродепутати, народни представители и инфлуенсъри

На 15 май те участваха в дискусия за българския интерес в Европейския съюз и обсъдиха къде е мястото на България при вземането на решения на европейско ниво.

16:33 - 16.05.2024