Dove отбеляза Световния ден на момичето със семинар за самочувствието сред подрастващите Снимка: © Dove

Последните научни изследвания сочат, че всяко второ момиче не е доволно от начина, по който изглежда. Към това допринася идеализираното съдържание за красота в социалните медии, което влияе негативно върху самочувствието на подрастващите.

Учениците от осмите класове на първата професионална гимназия за дигитални науки ЧПГДН "СофтУни Светлина" потвърдиха натиска, който усещат и грешната представа за света, която се създава чрез филтри, добре режисирани видеа и плашещи трендове - част от тях, застрашаващи здравето.

11 октомври е Световния ден на момичето. По инициатива на марката Dove и Академия за родители, в деня се организира събитие на тема „Увереното ми „Аз“ в света на социалните медии“.

Катерина Михайлова, бранд мениджър на Dove за България, сложи акцент върху нуждата от информираност сред родителите за токсичното съдържание в социалните мрежи чрез кампаниен видеоклип на Dove от настоящата година.

Програмата на деня продължи с психолозите Радостина Стоянова Шеряев и Доника Боримечкова. Те проведоха кратка практическа работилница с всички 60 участници.

След серия от въпроси, учениците преминаха и през практически упражнения, които дават разяснение как да се справяме с токсичното съдържание в социалните мрежи, как да разкрием своите индивидуални силни страни и да бъдем полезни на околните. Менторите предизвикаха подрастващите, като ги накараха създадат и свои снимки, без обработка, и с лично послание. Задачата: всеки ученик да посочи една причина заради която се чувства уверен.

Рамка на Dove, която имитира публикация в социална мрежа, носеше надпис ,,Броят харесвания няма значение“

Действията на Dove за справяне с ниското самочувствие сред младите хора чрез проекта Self-Esteem се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката. Директорът Олга Траянова приветства инициативата за честване на датата 11 октомври с вярата, че тя трябва да стане традиция за всяко училище.

Самата Траянова е одобрен преподавател по програмата, както повече от 160 други учители в цялата страна. Две години от началото на „Увереното ми „Аз“ в света на социалните медии“ в България са достигнати повече от 50 000 родители, учители и деца в цялата стана.

Обучителни ресурси и наръчникът на Dove по темата са достъпни на сайта на инициативата.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

"Ботев"(Пловдив) взе Купата на България от "Лудогорец"

Пет гола и изпусната дузпа в последната минута на стадион "Васил Левски"

21:19 - 15.05.2024
Политика

Кой е Роберт Фицо?

Премиерът на Словакия стана жертва на опит за убийство в сряда и се бори за живота си

20:24 - 15.05.2024
Важно днес

Европейските лидери осъдиха нападението над словашкия премиер Роберт Фицо

Те определиха покушението като атака срещу демокрацията

18:36 - 15.05.2024
Европейски дневници

София посреща роуд шоуто на подкаста "Европеец"

17:26 - 15.05.2024
Кино и сериали

Max публикува официалния трейлър на втори сезон на "The house of dragon" (видео)

Премиерата на втори сезон ще бъде на 16 юни.

15:43 - 15.05.2024
Технологии

Koй е строителният милиардер Франк Маккорт, който иска да купи бизнеса на TikTok в САЩ?

Предприамачът иска да разбие монопола на най-големите социални мрежи

15:01 - 15.05.2024
Важно днес

КЗК проверява фирми на продуцента Нико Тупарев по жалба на съдружници

Проверката е за нелоялна конкуренция, а сигналът - от съдружниците му в "Еко Брикет"

14:08 - 15.05.2024