"Филип Морис Интернешънъл" след смяната на върха: "Да разрешим проблема с пушенето завинаги“ Снимка: © Twitter.com/Philip Morris International

„Филип Морис Интернешънъл“ ще продължи да създава иновативни продукти, да работи с правителствата и ще запази лидерската си позиция на пазара на бездимни цигарени продукти след промените на върха в компанията.

През декември стана ясно, че досегашният изпълнителен директор Андре Каланцопулос ще заеме позицията на изпълнителен председател на борда на директорите. Неговото място ще бъде поето от Ячек Олчак, настоящ главен оперативен директор на компанията. Председателят на Борда и главен изпълнителен директор на "Ферари" Луи Камилери се оттегля по собствено желание. Олчак е посветил десетилетия от професионалния си живот на PMI и е готов да влезе в ролята на главен изпълнителен директор с мисията: „Нека оставим конвенционалните цигари и веднъж завинаги да разрешим проблема с пушенето“.

На онлайн пресконференция, Олчак и Каланцопулос обявиха официално новите си позиции и описаха бъдещите предизвикателства пред бизнеса.

„Присъединих се към компанията преди около 30 години“, каза Ячек Олчак. „Дойдох през 1993 г., още помня деня, в който го направих. Мислех, че ще остана максимум 5 години и после ще отида в друга компания, но още съм тук и не съжалявам. Половината от моя живот прекарах във „Филип Морис“, заварих невероятна атмосфера, срещнах се с невероятни хора, които мислят отвъд границите“.

Олчак е на 55 години и има дълга кариера в компанията. Работи на няколко мениджърски позиции в Европа, управлява пазарите на PMI в Полша и Германия и е бил президент за региона на ЕС. През 2012 става финансов директор на компанията, а от януари 2018 е главен оперативен директор.

Той сподели, че до момента е работил в перфектен синхрон с Каланцопулос и не вижда причина защо тази успешна колаборация да не продължи, макар и в нови роли за двамата.

Опитваме се винаги да постигнем повече в утрешния ден, отколкото сме направили днес. Да се подобряваме постоянно. Визията и стратегията беше толкова добра през последните 5 години, що се отнася до работата ни с клиенти и инвеститори. Имаме много добри "подправки" в кухнята, за да сготвим една хубава супа“, каза още Янек Олчак.

Андре Каланцопулос сподели, че иновациите на продуктите и модерната дигитализация на бизнеса ще бъдат приоритет и при новия мениджмънт.

Продължаваме да работим с правителствата и с регулаторите за по-доброто разбиране на нашите продукти. Продължаваме да инвестираме в иновации, в това да имаме добре изградена организация, която да може да реализира заложената глобална визия с подходящ модел на управление и дигитализация на процесите. Ще се концентрираме върху доставките и търговците. Без участието на цялата индустрия нищо няма да се случи. В който и сектор да изключите хората, той не става успешен“, каза Каланцопулос. „Моята роля ще е различна сега от тази на главния изпълнителен директор. За мен ще е предизвикателство – заради рисковете, политиките на компанията, стратегическото ѝ развитие. Ролята ми вече е по-стратегическа и по-малко свързана с изпълнителните задачи“.

Част от новите предизвикателства пред „Филип Морис“ са свързани с пазара в САЩ – страна, в която има 40 милиона пушачи.

Преди дни Американската агенция за контрол на храните и лекарствата (FDA) разреши продажбата в САЩ на последната версия на устройството за нагряване на тютюн IQOS 3. С решението си FDA казва, че той е подходящ за опазване на общественото здраве и може да е добра алтернатива за хората, които не могат да спрат цигарите.

На въпрос на „Булевард България“ какво означава за компанията тази стъпка и как това ще повлияе на пазара, Ячек Олчек отговори, че продуктът е по-добър от предишната му версия и вече е започнала комерсиализацията му в страни като България.

„Първите разрешения бяха за IQOS 2.4. С новия продукт ние не сме променяли цялостната концепция, не сме променили ядрото“, сподели новият изпълнителен директор. Токсичните вещества, които се съдържат в дима от цигарите, са намалени в аерозола от устройството за нагряване на тютюн средно с над 90%.

„Този показател остава същият, но направихме някои подобрения в по-бързото зареждане на батерията и в интерфейса – все важни компоненти за хората“.

Между 60 и 65 на всеки 100 души, които са закупили IQOS 2.4, са преминали напълно от пушене на цигари към бездимни продукти. „Този процент сега е между 72-80% с новия продукт“, каза Олчек. „Той е една идея по-добър от предишния“.

Андре Каланцопулос направи интересен паралел между тенденцията за търсене на по-безвредни алтернативи на цигарите и трансформацията на глобалната икономика отвъд изкопаемите горива заради щетите за климата:

„Като горим въглища, виждаме, че изпускаме вредни въглеродни емисии и търсим алтернативи. Такива са соларните панели и електромобилите. Не казваме, че те нямат отрицателен ефект върху околната среда – имат, но е по-малък. Ние, в нашата компания, прилагаме същия подход - за намаляване на вредата. Трябва да информираме хората за нашите продукти – че те са алтернатива на цигарите. Да им кажем какви са вариантите пред тях. Така можем да инициираме промяната“.

По думите му, изследване на потреблението на IQOS в 64 държави е показало, че няма нито един проблем с използването на продукта.

„Имаме нужда от правилен мониторинг при процесите след покупката на продукта. Трябва да продължим да работим с правителствата, за да нямаме проблеми с употреба от тийнейджъри или други хора, за които този продукт не е предназначен. Ние сме много внимателни по тази тема и засега нямаме проблеми“, каза той.

IQOS стана бездимен продукт No.1 на Острова

Каланцопулос сподели, че в първите месеци на Covid-пандемията се е наблюдавало понижение в консумацията на цигари. В различните държави то е достигало от 12 до 15%. В Европа не са отбелязани значителни промени, но най-вече такива е имало в Южна Азия и Латинска Америка.

„Като цяло наблюдавахме намаляване на консумацията. И все още е така, защото много държави са затворени, хората стоят у дома и е нормално някои от тях да намаляват консумацията като цяло“, отбеляза той.

„Ние имахме план за годината, който надминахме в първите три месеца, после имаше застой заради локдауна. Но IQOS се представя много добре тази година. Това означава, че хората вземат насериозно здравето като проблем, особено по време на Covid-пандемията“, каза още досегашният изпълнителен директор.

Според последните финансови резултати на компанията от третото тримесечие на 2020 г. , 16.4 млн са вече потребителите на устройството за нагряване на тютюн, от които близо 12 милиона са напълно преминали към продукта.

Целта на компанията е да даде алтернатива на пушачите, а не да привлече непушачи. Но както хората вярват на конспиративните теории за Covid-19 поради липса на информация, така биват заблуждавани, че бездимните продукти са по-вредни от цигарите.

„Това има лош психологически ефект върху пушачите. Затова трябва да работим с правителствата и организациите и да бъдем внимателни с нашите информационни и маркетинг кампании", казва Каланцопулос.


11 тенденции за бъдещето ни през 2021 г. (Част I)


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Служебният кабинет смени Вяра Тодева и още пет областни управители

Част от новите са от банката кадри на ГЕРБ

18:08 - 26.04.2024
Важно днес

Мащабни промени в движението в центъра на София предложиха от ПП-ДБ и "Спаси София"

Планира се ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочна

14:32 - 26.04.2024