Откакто миналото лято изтекоха първите кадри на предстоящия филм за Барби, интернет е пълен с всевъзможни розови неща. Първата еуфория беше предизвикана от снимки на звездите Марго Роби и Райън Гослинг, които играят Барби и Кен. За общата розова превъзбуда допринесе и кадър на режисьорката Грета Геруиг, облечена в розов гащеризон. Измина почти година, откакто всичко свързано с модната тенденция Barbiecore бележи растеж. Едноименният хаштаг в TikTok към настоящия момент бележи 366,7 милиона гледания.
Остава повече от месец до премиерата на филма "Барби" в кината. И все пак Barbiecore постигна изненадващо дълголетие. Във времето на непрестанно появяващите се движения и на бързооборотните модни тенденции в социалните мрежи, Barbiecore продължава да стои непоклатимо на върха си.
Вече се досещате, че Barbiecore обхваща всичко розово и дори кичозно, с което бихте могли да си представите куклата.
Какво стои зад успеха на розовата доминация?
Екранът става розов
- Неотдавнашните ревюта на Versace, съвместно с поп певицата Дуа Липа, и Chanel в Кан и Лос Анджелис бяха Barbiecore;
- Тенденциите за красота като леденорусата коса на Джесика Частейн на Met Gala 2023 са Barbiecore;
- Valentino лансира кампания Pink и боядиса обществена къща на плаж в Цинхуандао, Китай в розово съвместно с Pantone.
Като стана дума за Pantone познайте кой е цветът на 2023 г. Нарича се Viva Magenta, може да мине и за тъмно розово или просто типичен Barbiecore цвят.
Дори трендовете в интериорния дизайн се позовават на движението като лансират смело розови стени и аксесоари. Между другото, говори се, че дизайнерите на филма "Барби" са допринесли за глобалния недостиг на розова боя.
Но широката гама от етикети, обхващащи Barbiecore, не е само резултат от марките и дизайнерите, които скачат върху модерния термин. По-скоро става въпрос за ключовата привлекателност на куклата Барби.
Докато модерни тенденции като тихия лукс или blokecore често предлагат тесен, лесно разпознаваем набор от насоки за стил, Barbiecore е отворено поле за игра. За много хора тихият лукс е ограничаващ и скучен. Колкото до blokecore, или ladcore, тази тенденция обхваща британската футболна култура, тоест достатъчно ви е да носите ретро фланелка на някой отбор от 80-те или 90-те, за да сте в blokecore стил.
Както показва скорошната фотосесия на Роби за Vogue, заснета в духа на филма, Барби може да обхване почти всяка епоха и стил - от костюми с пола от 80-те години до астронавт от космическата ера. Няма една единствена Барби. Тя може да бъде всичко за всеки.
Марго Роби от ,,кухнята" на Барби: Много хора не просто са безразлични, те наистина мразят куклата
Приобщаваща визия
Въпреки променящия се имидж, през по-голямата част от историята Барби винаги е била руса, слаба и бяла. Макар във филма да участва русата Марго Роби като централна Барби, визията на Геруиг превръща куклата в платно, в което почти всеки може да се види.
Филмът разполага с актьорски състав от различни етноси и типове тяло - Иса Рей от сериала "Insecure", Никола Коуглан от "Bridgerton", Нкути Гатва от "Sex Education" и други.
Маркетинговият екип на Барби интелигентно откликна на желанията на публиката да се преживее като куклата, като пусна селфи генератор като част от промоционалните дейности покрай филма. Шаблоните позволяват на феновете не само да видят себе си като Барби или Кен, но също и многобройни фигури от поп културата като Кендъл Рой от Succession и Гуинет Полтроу в разгара на делото за ски сблъсъка.
Barbiecore обаче не е хит навсякъде. В китайските социални медии терминът не се е наложил за разлика от Америка и Европа. Яркият розов нюанс се възприема като каращ кожата да изглежда по-тъмно, недостатък в културата, където светлата кожа все още е идеал, посочва изданието Jing Daily.
Женска сила
Едно нещо никога не се променя: Барби е олицетворение на хипер-женственост.
Днес, когато джендър-флуидността също се бори да стане мейнстрийм тренд, ултра-женствеността на Барби може да изглежда като ограничаващ ретро стереотип. Вместо това обаче, за много съвременни потребители, куклата символизира възможността да се отпразнува женствеността и да се демонстрира фактът, че момичешката естетика е съвместима с интелекта и силата.
„Това преобръща представите с главата надолу. Този вид преувеличено великолепие да си жена дава сила. Това е страхотно в този момент, в който в немалко части на света основни права на жените са отнети“, коментира стилистката Ерин Уолш.
Режисьорката Геруиг стана популярна с филми като "Lady Bird" и "Little Women", които представят младите жени по неклиширан начин. Логично е, че нейната версия на Барби ще изобрази куклата като нещо повече от обикновена играчка. Общо взето ролята на аксесоар този път отива при мъжете.
„Кен е изобретен след Барби, за да подчертае позицията на Барби", каза Геруиг пред Vogue за скорошното интервю на Роби.
Барби обаче не е имунизирана срещу феминистка критика. Активистката Глория Щайнем твърди, че „Барби е всичко, което не искахме да бъдем и ни казваха да бъдем“.
И все пак Барби остава неустоим аватар от десетилетия. Днешните зрители помогнаха на Барби да се прероди не като ограничителен стереотип, а като символ на безкрайните възможности, в известна степен и на иронията.
Може би модният дизайнер Джереми Скот обобщи случващото се най-добре през 2014 г., когато коментира колекцията си Moschino, вдъхновена от Барби: „Няма други препратки, защото Барби обхваща всичко."
Глория Петкова - модата я обича и тя нея
Колко още ще живее Barbiecore?
Подобно на съдбата на всяка широко наложила се мода, краят на Barbiecore може да е близо.
В последните седмици немалко знаменитости са заснети в изцяло сиви тоалети. "Сивото е новото розово" гласят заглавията в някои модни списания.
Досега сивият цвят беше категорично запазен за зимата или за строгата офис култура на обличане.
Сред знаменитостите, засечени в изцяло сиви тоалети са Зендея ("Еуфория"), Дженифър Лорънс ("Игрите на глада"), Габриел Юниън ("Луди амазонки") или моделът Хейли Бийбър. На последната особено ѝ отива да е в сиво, тъй като тя беше наречена "загубилата" от въображаемото съперничество със Селена Гомес.
Невъзможно е да се определи откъде точно произхожда този скорошен прилив на сиво. Може би просто рекламата на "Барби" най-накрая се е изчерпала. Някой спекулират, че дори Марго Роби е изтощена от година в розово.
Колкото и „тихо“ да изглежда сивото, има нещо смело и преднамерено в това да го носите от глава до пети.
Обсебеният от сивия цвят дизайнер Том Браун смята, че привлекателност на сивото се крие в способността му да поставя текстурите, формите и аксесоарите на облеклото в центъра.
Сивото не е скучно, всъщност става въпрос само до това как го носите.
Уикенд в къщата на Барби в Малибу? Възможно е, а домакин е Кен
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: