Летище София сключи договор с швейцарската компания "Дюфри", която ще отговаря за дейността в търговските зони на аерогарата. Договорът е за 8 години и половина. Фирмата е избрана след международна тръжна процедура и ще управлява общо тринадесет магазина.
"Дюфри" ще поеме ръководството на съществуващите търговски площи, като планира те да бъдат обновени.
Компанията ще създаде и два нови обекта на Терминал 2. Единият от магазините ще бъде с площ 1 800 кв. м., като пътуващите ще преминават директно през него преди да стигнат до изходите за отвеждане към полета си. Другият магазин е предназначен за пристигащи пътници и ще е с площ 170 кв.м.
Алберто Иглесиас, главен оперативен директор на "Дюфри" за Средиземноморието, Източна Европа и Близкия изток, заяви, че компанията ще инвестира в повишаване нивото на услугите на Летище София, а ключов елемент на новия "walk-through" магазин ще бъде интегрирането на дигитални технологии.
Според Хесус Кабайеро, изпълнителен директор на Летище София, сключеният договор е „част от мащабната трансформация, която вече изпълняваме“.
В края на месец март бе договорено инвестиционният план на концесионера "Соф Кънект" АД в първите 5 години от 35-годишната концесия да бъде в размер на 72 млн. евро. Всъщност това бе и първоначалният план, с който консорциумът спечели концесионната процедура. С аргумент последиците от пандемията от COVID-19 обаче впоследствие бе поискано сумата да намалее до 43 млн. евро за първите 5 години. След поредица от срещи в Министерството на транспорта се стигна до връщане към инвестиционната програма.
През февруари 2022 г. концесионерът е пуснал тръжна процедура за строителни работи за паркоместа на Терминал 1 и Терминал 2, а отново през март Кабайеро обеща пред комисията по транспорт на Народното събрание, че обновеният паркинг ще е готов до края на годината. Сред важните инвестиции, които се очаква скоро да дадат резултат, е и ремонт на пистата.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: