Снимка: © Булевард България

Пътните строители започнаха национален протест с блокади на ключови пътища в страната. Искането им е държавата да изплати натрупаните задължения за извършваните от тях дейности.

Протестът на пътните строители започна в тази сутрин в София с митинг пред сградата на Народното събрание. В 11:00 ч. те ще блокират площад „Цар Освободител“ и ще се насочат към Министерството на финансите. От браншовата камара "Пътища" и Българската асоциация "Пътна безопасност" настояват Народното събрание да приеме проекта за решение, с който да бъдат изплатени натрупаните близо 1 млрд. лева.

Освен в столицата, протестите включват блокади на ключови транспортни точки в страната. Между 11 и 14 ч. ще бъде спряно движението Русе – Варна, ще има и блокади на Айтоския и на Ришкия проход.

Във вторник премиерът Кирил Петков обяви, че са предложили на коалиционните си партньори да бъдат разплатени половината от дължимите пари на строителните фирми и предложи над 600 млн. лева да се платят на пътните фирми веднага. Останалите 50% ще трябва да минат през парламентарен отчет и ще бъдат разплатени след допълнителни проверки, които да покажат какви дейности са извършени и на какво основание.

Предложението трябва да бъде гласувано в сряда. Подобно предложение беше внесено в парламента миналата седмица от Гроздан Караджов, но решението на два пъти беше отлагано, което предизвика недоволството на пътния бранш.

Много от фирмите обаче са "преизпълнили" договорите си и искат средства за строително-монтажни работи, които не са били заложени в първоначалните контракти.

Други са били наети за подизпълнители, без това да е било уговорено с възложителя и без законът да го позволява (инхаус процедурите). 

По време на инспекция на АМ "Хемус" тази седмица ресорният министър Гроздан Караджов каза пред медиите, че "възелът инхаус трябва час по-бързо да бъде разплетен", за да не се превърне АМ „Хемус“ от "една голяма мечта на българите в едно огромно фиаско".

Още при двете служебни правителства миналата година стана ясно, че има огромно разминаване между бюджетa на Агенция "Пътна инфраструктура" и възложените от агенцията строителни и ремонтни работи. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Ще саботира ли Едроган разширяването на НАТО или ще го изтъргува?

Възможно е турският президент да поиска нещо срещу промяната на позицията си

Дигитализацията в университетите не може да чака

Целта на дигитализацията във висшето образование е да го направи модерно, достъпно, гъвкаво и по-ефективно. Това е процес, в който бизнесът и по-точно технологичните компании, трябва да застанат рамо до рамо с ръководствата на университетите

И Швеция тръгва към НАТО

Шведското правителство обяви решение да подаде кандидатурата си за членство в НАТО

Костов: При Станишев "Лукойл" спря да плаща данъци

Той посочи три начина, по който може да ѝ се противодейства

Слави Трифонов: "Продължаваме промяната" много често правят каквото си искат

ИТН изрази недоволство от липса на диалог с коалиционните партньори