Снимка: © adidas

Великобритания забрани рекламите на линията спортни сутиени на Adidas, които създадоха смут в Twitter през февруари. Колажите с голи женски гърди, с които спортната компания избра да представи новата колекция, не показват лицата на дамите, а само техните бюстове. Целта - да подчертае разнообразието на тялото и усилията на спортната компания да се погрижи за всички форми и размери, казват от Adidas.

От Органа по стандартите за реклама на Обединеното кралство (ASA) обаче посочват, че са получили 24 жалби, в които се казва, че използването на голота в рекламата е безпричинно и сексуално обективизира жените, а изображението не е подходящо за деца. Тези становища са уважени от ASA и затова органът налага забраната на рекламата на Adidas.

ASA признава, че целта на рекламите е да покажат, че женските гърди се различават по форма и размер, което е от значение за рекламираните спортни сутиени, но добавят:

„Сметнахме, че показването на голи гърди вероятно ще се разглежда като явна голота. Отбелязахме, че гърдите са основният акцент в рекламите, акцентът върху самите сутиени е доста по-малък, като те са опоменати само в придружаващия текст. Тъй като рекламите съдържат явна голота, ние преценихме, че изискват внимателно таргетиране, за да се избегне причиняването на обида на тези, които са ги гледали.“

Adidas застава зад рекламната си кампания и посочва отново, че тя е създадена, за да покаже колко разнообразни са гърдите и да подчертае защо персонализираната поддръжка е от първостепенно значение.

„Важно е да се отбележи, че решението на ASA беше свързано с това рекламното послание да бъде представено по начин, различен от този, който рекламата цели, а не взема предвид самото рекламно послание и посланието, зад което заставаме гордо.“

От женската гледна точка, или за връзката между сутиена и спорта

Аdidas лансира новата си колекция спортни сутиени с 43 модела на 14 февруари. Линията се опира на иновации, съсредоточени върху комфорта на спортуващите жени - тема, която дълго време беше игнорирана като маловажна, и дава богат избор на сутиени за спортове с ниска до средна интензивност: спортни сутиени, предназначени за по-интензивни тренировки и такива за бягане, които дават най-висока опора на гърдите при движение.

Рекламната кампания, с която Adidas избра да представи новите продукти, обаче предизвика смесени реакции на потребителите в социалните мрежи. Част от тях подкрепиха кампанията, казвайки, че е смела и иновативна. Други хора я критикуват за това, че експлоатира женската голота за търговски цели без особена необходимост и предпочитат да видят снимки на сутиените, а не на женски гърди.

Провокативната реклама на adidas с 25 голи женски гърди в Twitter


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Изтеклият "проект" за БГ закон "Магнитски" раздели партиите в коалицията

Асен Василев отрече да се готви санкциониране без право на обжалване

Съвременно изкуство и световна музика предлага фестивалът "Ritual Gatherings" на плаж Камчия

Това е ежегоден културен фестивал, съчетаващ музика, съвременно изкуство, традиционни ритуали и екологични практики.

Мона Лиза в хола ви? Защо само Мона Лиза?

Tелевизорите The Frame - картини от една изложба

Китай търси съюзници в плановете си за нов международен ред

Първата цел са държавите от БРИКС - Бразилия, Русия, Индия и Южна Африка

МО отрича да е предоставяло български Су-25 за Украйна

"Това е хибридна информация", твърдят от министерството

Русия призова България да изтегли кораба "Царевна" от Мариупол

Въпреки условията за безопасно излизане, все още не са предприети мерки за изтеглянето на чуждестранните кораби, казват руските власти.

Аватарите на ABBA върнаха времето с 40 години назад с феноменален концерт в Лондон

"Този концерт трябва да се види, за да повярвате, че е истина"